FOTO Lucrări îngheţate pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeş - Turda. Insolvenţa unuia dintre constructori a blocat investiţia la stadiul de 45 la sută

FOTO Lucrări îngheţate pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeş - Turda. Insolvenţa unuia dintre constructori a blocat investiţia la stadiul de 45 la sută

Lucrările par părăsite de către constructori. Foto: peundemerg.ro

Procedura insolvenţei impusă în cazul unui dintre constructorii lotului 2 din Autostrada Sebeş - Turda face ca lucrările să fie practic îngheţate. Este vorba despre compania Euro Construct Trading 98 SRL, care a obţinut contractul în parteneriat cu grecii de la Aktor Technical Societe Anonyme.

Ştiri pe aceeaşi temă

Deşi cei mai mulţi constructori de pe şantierele de autostrăzi din România şi-au început activitatea încă din primele zile ale anului, avansul fiind unul sesizabil faţă de finalul lui 2017, pe acest tronson construit de Aktor-Euro Construct lucrările par îngheţate.
 
”Unul din motivele progresului necorespunzător îl reprezintă intrarea în insolvenţă în luna februarie 2018 a Euro Construct, compania românească din asociere. Din informaţiile noastre, grecii de la Aktor intenţionează preluarea părţii din contract de care este responsabilă Euro Construct şi vor să ducă şantierul la bun sfârşit, însă stadiul actual şi mobilizarea deficitară ne face să fim circumspecţi.
 
Ne exprimăm speranţa că în cel mai scurt timp cei de la Aktor vor materializa în realitate intenţiile optimiste printr-o mobilizare exemplară pentru a recupera întârzierile. În caz contrar, aşteptăm de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere măsuri urgente care să ne dea speranţe că Autostrada A10 Sebeş-Turda se va finaliza în cadrul POIM 2014-2020, fără să treacă într-un al treilea exerciţiu financiar european (deja este fazată de pe POS-T 2007-2013)”, susţin reprezentanţii Asociaţiei ”Pro Infrastructură”, care monitorizează lucrările.
 
În acest moment, acest lot de 24,25 km între Alba Iulia şi Aiud are un grad de execuţie de aproximativ 45% (fizic, în teren) şi 40% (financiar), conform datelor oficiale raportate. Dacă se va menţine acest ritm nesatisfăcător, va fi extrem de dificil să fie deschisă circulaţia pe acest segment de autostradă până la finalul anului viitor, agonia şoferilor prelungindu-se până în 2020. Contractul este derulat de Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (AKTOR SA) – S.C. EuroConstruct Trading 98 S.R.L. (549.332.493,62 lei fără TVA, din care 466.932.619,58 – lei Fonduri Coeziune 85% şi 82.399.874,04 lei Guvernul României 15%). 

Euro Construct Trading `98 SRL ar avea restanţe de peste 371 de milioane de lei şi şi-a cerut singură insolvenţa, înainte ca judecătorii să apuce să se pronunţe în cazul unei cereri similare formulată de o parte dintre creditori, printre care şi grupul UTI. Compania are la rândul ei de recuperat creanţe de 241,4 milioane lei. ”Admite cererea debitorului SC EURO CONSTRUCT TRADING `98 SRL. Dispune conexarea dosarului nr.48698/3/2017. Califică cererile formulate de creditorii FRATII VLAIC PROD SRL, SMART CONSTRUCT SR şi UTI GRUP SA ca fiind declaraţii de creanţă. Ia act de cererea de renunţare a creditorului SC PROCEMA - Institut de Cercetare, Proiectare şi Producţie Experimentală în Domeniul Construcţiilor şi al Materialelor de Construcţii SA la judecata cererii privind deschiderea procedurii insolvenţei faţă de debitoarea SC EURO CONSTRUCT TRADING `98 SRL. În temeiul art. 71 alin. 1 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă deschide procedura generală împotriva debitorului EURO CONSTRUCT TRADING `98 SRL”, se afirmă în minuta deciziei de la Tribunalul Bucureşti, din 13 februarie 2018. 

Sursa fotografiilor: peundemerg.ro

Imagini din aceeasi galerie
  • Sursa fotografiilor: peundemerg.ro
Distribuie imaginea
citeste totul despre: