Restaurantele „trăiesc“ mai mult din nunţi
0Peste 80% din proprietarii de restaurante din România spun că cele mai profitabile evenimente pe care le organizează sunt nunţile, arată un studiu recent realizat de Unilever Food Solutions.
În Bucureşti, patronii de restaurante susţin că cel mai mare profit în 2011 a fost adus de nunţi în localurile lor, urmate de petrecerile private, iar aceeaşi situaţie se înregistrează şi în Muntenia şi Ardeal.
Românii devin pretenţioşi
Când aleg să-şi organizeze nunta într-un restaurant, românii sunt foarte atenţi la meniu. Cu toate acestea, proprietarii restaurantelor din Moldova şi Bucureşti consideră că preferinţele românilor în ceea ce priveşte meniurile evenimentelor tind spre uniformizare. Aproape 70% din proprietarii restaurantelor din Braşov, Cluj, Mureş, Prahova, Dâmboviţa şi Buzău cred însă că, în ultima vreme, gusturile românilor s-au diversificat.
Majoritatea clienţilor din Moldova ştiu ce preparate vor să conţină meniul pentru evenimentul lor şi cer doar informativ părerea specialiştilor restaurantului, în 64% din cazuri. În restul restaurantelor, clienţii aleg cel mai mult în funcţie de recomandările bucătarilor. Mai mult, când vine vorba de un eveniment major din viaţa lor, românii pun pe locul doi criteriul bugetului, sub cel al diversităţii şi rafinamentului meniului.
Diferenţele între regiuni apar şi în ceea ce priveşte preparatele pe care românii şi le doresc în meniuri. În Moldova şi Bucureşi sunt cerute în primul rând fripturile (60%), iar preparatele tradiţionale sunt pe primul loc în topul preferinţelor clienţilor în vestul ţării (62%). Studiul a fost realizat pe 100 de restaunte din cinci zone ale ţării.