FOTO VIDEO Noile BMW i3 şi BMW i3s

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un model BMW i3 revizuit va fi prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt alături de noua versiunie sportivă BMW i3s. Noile modele vor debuta pe piaţă în luna noiembrie a acestui an.

BMW i3 a fost îmbunătăţit, nu doar cu accente de stil, cu echipamente de ultimă generaţie şi noi servicii digitale, ci şi adăugării unei noi variante de model. BMW i3s va debuta alături de noua ediţie a primului automobil premium care a fost conceput încă de la început pentru mobilitatea electrică. Cu putere mai mare, tehnologie de şasiu modificată, calităţi dinamice mai pronunţate şi caracteristici de design proprii, această variantă promite un plus important în plăcerea de a conduce, emblematică pentru marcă. Oferind o experienţă de condus electric premium, fără emisii locale, împreună cu un nivel complet nou al tehnologiei de conectivitate, ambele modele reprezintă viitorul mobilităţii urbane. 

Încă din 2014, modelul BMW i3 este cel mai bine vândut automobil electric premium din clasa lui, nu doar în Europa, ci şi la nivel mondial. În România, în primele şase luni ale acestui an, unul din trei modele electrice vândute a fost BMW i3. BMW i s-a dovedit un succes prin modelele revoluţionare, dar şi prin serviciile avansate, cu o abordare cu adevărat orientată către o dezvoltare durabilă, în fiecare detaliu, de la producţie, la utilizare şi reciclare.

Motor electric BMW eDrive pe două niveluri de putere, baterie de înaltă tensiune cu capacitate de 94 Ah/33 kWh, motor range extender opţional

Urmărind o îmbunătăţire sistematică, tehnologia BMW eDrive din noile BMW i3 şi BMW i3s oferă o mobilitate cu emisii locale zero, cu o livrare spectaculoasă a puterii, utilizare eficientă a energiei şi o autonomie optimizată pentru caracter practic cotidian care se extinde dincolo de cerinţele unei călătorii exclusiv urbane. Energia ambelor provine de la bateria litiu-ion de înaltă tensiune, dezvoltată de BMW Group, cu o capacitate de 94 amperi-oră (Ah) sau 33 kilowatt-oră (kWh). Un motor range extender poate fi comandat ca opţiune atât pentru noul BMW i3, cât şi pentru noul BMW i3. 

Motorul electric sincron care alimentează noul BMW i3 generează o putere maximă de 125 kW/170 CP. Cuplul maxim este de 250 Nm, tot fiind disponibil instantaneu de la demaraj, aşa cum se întâmplă de obicei cu motoarele electrice. Aceasta înseamnă că apăsarea acceleraţiei declanşează imediat sprintul. Performanţa pe care conducătorii o aşteaptă de la un BMW este furnizată cu uşurinţă de motor printr-o transmisie automată cu o singură treaptă, cu livrare continuă a puterii. Sprintul de la 0 la 100 km/h este realizat de noul BMW i3 în 7,3 secunde. Viteza maximă este limitată la 150 km/h.

Localizată jos în podeaua automobilului, bateria litiu-ion de înaltă tensiune oferă o autonomie de 290-300 de kilometri conform ciclului NEDC, 235-255 de kilometri conform WLTP şi până la 200 de kilometri în utilizare cotidiană. Consumul combinat de energie electrică al noului BMW i3 în ciclul NEDC variază între 13,6 şi 13,1 kWh pentru 100 km.

Noul BMW i3s oferă o interpretare şi mai sportivă, dispunând de un motor electric de 135 kW/184 CP care generează un cuplu maxim de 270 Nm. Trenul de rulare actualizat include controlul modificat al motorului şi lagăre cu role conice specifice, care au fost utilizate pentru a optimiza suplimentară a livrării puterii şi a curbei de putere la turaţii mai mari. La limitele intervalului de turaţii ale motorului, puterea şi cuplul dezvoltate vin cu o creştere de până la 40% faţă de BMW i3. 

În plus, noul BMW i3s este echipat cu suspensie sport cu arcuri, amortizoare şi bare antiruliu special dezvoltate. De asemenea, conducătorii pot selecta modul SPORT utilizând comutatorul Driving Experience Control. Aceasta iniţiază un răspuns mai direct al acceleraţiei şi caracteristici mai ferme ale direcţiei pentru a accentua suplimentară a laturii sportive a automobilului. 

Doar 6,9 secunde sunt suficient pentru ca noul BMW i3s să accelereze de la 0 la 100 km/h, în drum spre viteza maximă de 160 km/h. Rezultatul este un consum de energie electrică combinat de 14,3 kWh/100 km în ciclul NEDC. Autonomia electrică ajunge la 280 de kilometri conform ciclului NEDC, la 235-245 de kilometri conform WLTP şi până la 200 kilometri în utilizarea zilnică. 

Un motor pe benzină, cu doi cilindri şi putere de 28kW/38 CP, pentru extinderea autonomiei (range extender) este disponibil ca opţiune atât pentru noul BMW i3, cât şi pentru noul BMW i3s. Motorul acţionează un generator care produce energia necesară în timpul condusului pentru a menţine un nivel constant de încărcare a bateriei de înaltă tensiune. Acest lucru extinde autonomia generală a automobilului în utilizarea cotidiană cu 150 de kilometri, mărind-o de la aproximativ 180 de kilometri până la un maxim de 330 de kilometri. 

În ciclul NEDC, datele de consum mixt ale noul BMW i3 cu range extender sunt de 11,9-11,5 kWh/100 km pentru energia electrică şi de 0,6 l/100 km (emisii CO2: 14-13 g/km) pentru consumul de combustibil. În acelaşi ciclu NEDC mixt, noul BMW i3s cu range extender consumă 12,5 kWh/100 km de energie electrică şi 0,7 l/100 km (emisii CO2: 14 g/km) de combustibil. 

GALERIE FOTO

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite