Vânzările companiilor ruseşti de armament, în creştere

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Producătorii de armament din America de Nord şi din Europa Occidentală au dominat vânzările de arme şi în 2014, dar cota lor de piaţă a scăzut, companiile din Rusia câştigând tot mai mult teren, potrivit unui raport publicat luni de Institutul Internaţional de Studii pentru Pace de la Stockholm (SIPRI).

Raportul arată însă că vânzările de arme şi servicii militare furnizate de marile companii, care au ajuns la 401 miliarde de dolari în anul 2014, sunt în scădere pentru al patrulea an consecutiv, fiind cu 1,5% mai mici în comparaţie cu 2013.

Scăderea s-a resimţit la nivelul societăţilor din SUA şi Europa Occidentală, care, în pofida faptului că deţin peste 80% din piaţa mondială, au avut vânzări cu 3,2% mai mici. 

Pe de altă parte, vânzările companiilor producătoare de armament din restul lumii au crescut anul trecut cu 25%, iar în rândul acestora se distinge Rusia, care a înregistrat o creştere de 48,4%. Totodată, dacă în 2013 în topul celor 100 de producători de arme alcătuit de SIPRI se aflau 9 firme ruseşti, în 2014 numărul acestora a ajuns la 11.

Pe primul loc în clasamentul SIPRI rămâne compania americană Lockheed Martin, cu o cifră de afaceri de 37,5 miliarde de dolari, iar cea mai importantă societate rusă din acest top este Almaz-Antei, cu o cifră de afaceri de 8,8 miliarde de dolari, ea fiind plasată pe locul 11.

Mare parte din producţia de arme din Rusia este destinată propriilor forţe armate, dar Rusia are clienţi şi în alte părţi ale lumii, inclusiv India şi China, relevă AFP.

În clasamentul SIPRI au fost incluse, de asemenea, 15 companii din Asia, însă raportul Institutului din Stockholm nu analizează şi vânzările Chinei, din cauza lipsei unor date credibile.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite