Românii cheltuiesc anual 250 de milioane euro pe produse de lux

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În ceea ce priveşte afinitatea faţă de astfel de obiecte, ţara noastră este mai apropiată de Rusia şi Ucraina, decât de Polonia sau Ungaria . Haine, genţi şi ceasuri de mii de

În ceea ce priveşte afinitatea faţă de astfel de obiecte, ţara noastră este mai apropiată de Rusia şi Ucraina, decât de Polonia sau Ungaria .

Haine, genţi şi ceasuri de mii de euro… nu sunt mulţi românii care să-şi permită asemenea lucruri. Dar banii pe care îi "aruncă" pe piaţa luxului încep să atragă ca un magnet tot mai mulţi producători celebri din domeniu.

Spre deosebire de alte ţări europene, România reprezintă o particularitate în ceea ce priveşte gustul pentru lux. Dacă ungurii, croaţii sau polonezii nu au o disponibilitate în a cumpăra asemenea produse, nu acelaşi lucru se poate spune despre români. Din acest punct de vedere, ţara noastră este similară Ucrainei, Rusiei ş Kazahstanului.


Mărci celebre vor veni în România


Anual, 11.000 de români îşi permit să se "înfrupte" din produsele caselor de modă internaţionale, cheltuiala medie în domeniu fiind cu mult peste ceea ce câştigă, chiar şi în câţiva ani, un angajat de rând. "11.000 de români pot fi consideraţi clienţi fideli ai produselor de lux.

Aceştia au achiziţionat cel puţin de două ori produse de lux de la un brand de top, domeniile preferate fiind industria auto, accesoriile sau hainele", a declarat, pentru "Adevărul", Oliver Petcu, managing partner în cadrul companiei de cercetare şi consultanţă CPP Management Consultants Ltd.

Potrivit acestuia, un român cu venituri mai mult decât considerabile cheltuie anual 30.000 de euro pentru a fi în pas cu tendinţele în materie de produse sau servicii lansate ca noutate pe piaţa profil. Suma nu ia în calcul şi cheltuiala pentru o maşină de ultimă "fiţă", pentru care românii înstăriţi nu precupeţesc nimic.


"Foamea" de lux a românilor a fost simţită şi de către numele celebre pe diferite domenii de activitate. De la începuturile timide de acum câţiva ani, nume precum Hugo Boss, Dior sau Chopard au devenit deja o constantă în România. Potenţialul de dezvoltare existent a determinat companii precum Louis Vuitton, Gucci sau Ferrari să intre şi în ţara noastră. Iar lansarea nu se va lăsa mult aşteptată, deschiderile fiind preconizate a avea loc pe parcursul acestui an.


"Până la sfârşitul anului, trei case celebre îşi vor face intrarea pe piaţa luxului din România. Louis Vuitton îşi va deschide magazinul în aprilie, în urma unei investiţii directe, şi va fi amplasat în galeriile comerciale ale hotelului Marriot, în timp ce Ferrari a ales zona de nord a Capitalei. Magazinul Gucci va fi deschis în noiembrie a.c., modalitate de intrare pe piaţă fiind franciză plus un joint venture parţial", a precizat Petcu.


Decizia de a intra pe piaţa locală nu a fost una iraţională, în condiţiile în care, potrivit statisticilor, bugetul minim anual al unui român interesat de marca Channel sau Dior poate ajunge lejer la 500.000 de euro, respectiv 350.000 de euro. Petcu susţine că românii care îşi permit aceste răsfăţuri activează în domeniul imobiliar şi asigurări.

Estimată la aproximativ 250 de milioane de euro, fără a lua în calcul industria hotelieră, auto şi cea de parfumerie, industria de lux din ţara noastră se află pe o pantă ascendentă. În acest an, este aşteptată o creştere de 15% faţă de 2007 pe toate segmentele. "Este singura industrie care nu este afectată de crizele economice şi politice la nivel global", spune Petcu.


China, motorul de creştere a marilor case de renume


Luxul a prins foarte bine în China, ţară în care este de aşteptat ca vânzările să depăşească în scurt timp volumele din Statele Unite ale Americii. În prezent, Japonia domină piaţa globală, având peste 41% din vânzările mondiale de branduri de lux. Potrivit studiilor de specialitate, China va ajunge la o cotă de 29% până în 2015, vânzările de cosmetice şi haine de lux având o rată de creştere de 20% pe an. Şi asta în condiţiile în care este ceva obişnuit ca foarte multe fete să-şi pună deoparte două-trei salarii pentru a-şi cumpăra o geantă Vuitton.


"Pot fi secretare, dar o asemenea geantă creează impresia că provii dintr-o familie bogată sau că ai un iubit cu stare", spune Angelica Cheung, editor-şef al Vogue China, citată de BBC.

>> Până la sfârşitul anului, Louis Vuitton, Gucci şi Ferrari îşi vor face intrarea pe piaţa românească. Este singura industrie care nu este afectată de crizele economice.
Oliver Petcu,
managing partner CPP Management Consultants Ltd

Ceasurile de peste 10.000 de euro iau ochii oamenilor de afaceri

Vânzările din industria de lux s-au reflectat şi pe segmentul ceasurilor de lux. La mare căutare sunt piesele de peste 10.000 de euro. De exemplu, compania Helvetansa a vândut în 2006 61 de piese, în timp ce la sfârşitul lui 2007 a ajuns la un număr de 85 de ceasuri de peste 10.000 de euro vândute. Chiar dacă nu am ajuns încă la acelaşi nivel de trai cu cel al polonezilor, vânzările pe acest segment le-au întrecut pe cele din Polonia.

Astfel, în perioada 2003-2006 evoluţia pieţei româneşti de ceasuri de lux a fost a doua cea mai importantă din Europa. Dacă bogaţii medii au optat pentru ceasuri de peste 10.000 de euro, au fost alţii care au ales să-şi etaleze bunăstarea cumpărând ceasuri de peste 150.000 de euro.

Cel mai scump ceas vândut de Chronotime a fost un ceas de damă Breguet din colecţia "Reine de naples", al cărui preţ de catalog este de 170.000 euro, în timp ce Helvetansa a vândut Millenari Maserati Tourbillon şi Chronograph din platină, serie limitată contra sumei de 194.000 euro.

Pe de altă parte, piaţa cosmeticelor va ajunge la 700 de milioane de euro anul acesta, în creştere cu 15% faţă de 2006, iar ritmul de creştere se va păstra şi în următorii doi ani, susţin reprezentanţii principalilor companii din domeniu. "Piaţa cosmeticelor a crescut constant în ultimii ani, iar dacă în 2006 a ajuns la o cifră de 600 milioane euro, anul acesta va urca până la 700 de milioane euro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite