Creşteri de 22% pentru AdePlast
0Scăderea preţurilor cu aproape o treime a dus la mărirea volumului de produse vândute în luna august.
AdePlast a vândut cu 5.000 de tone mai multe produse ca în aceeaşi lună a lui 2008. Creşterea volumelor se reflectă în cifra de afaceri, printr-o evoluţie pozitivă de 13 procente faţă de august 2008. În luna precedentă, creşterea înregistrată pe cifra de afaceri a fost de 6% faţă de aceeaşi lună din anul trecut. „Luna august a însemnat practic un semnal de relansare a industriei noastre, mortarele AdePlast luând un avans de 22 de procente faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Este posibil ca aceste creşteri să le fi înregistrat toţi producătorii seriosi, garajiştii fiind într-adevar afectaţi de scăderile de preţ şi promoţiile producătorilor mari” spune Marcel Bărbuţ, directorul companiei.
Această creştere a vânzărilor vine ca urmare a reducerilor de preţuri cu 30% la trei produse, respectiv Polistirol, şapă autonivelantă şi AF-I.
Comprimarea afacerii, redusă
„Perioada dificilă prin care trece economia mondială s-a reflectat în
România printr-o criză a consumului. Toata această criză ne este benefică, într-un fel, pentru ca piaţa se curăţă de uscături. Măsurile pe care le-am luat în ultima perioadă pentru consolidarea vânzărilor vin tocmai pentru ca piaţa să rămână curată, cu jucători corecţi. Am reuşit astfel să reducem contracţia generală a afacerii AdePlast la 6 % în august, de la 9% în iulie” precizează Bărbuţ.
Astfel, după părerea directorului companiei, competitorii serioşi din industria mortarelor uscate vor avea în 2009 evoluţii contradictorii.
Adeplast a fost înfiinţată în 1994, în Oradea. În anul 1996 s-a produs o schimbare de acţionariat prin intrarea lui Marcel Bărbuţ ca asociat, cu 20 % din părţile sociale a firmei. Activitatea a fost începută cu producţia de mortare adezive pentru placaje ceramice, ulterior gama diversificându-se la gleturi, şape, pardoseli industriale şi mortare mecanizate şi, din 2008, vopsea şi tencuieli decorative. Din martie 2007, Marcel Barbuţ şi-a mărit participaţia la 99,99% din părţile sociale ale firmei. În 2008 compania a fost transformată în societate pe acţiuni.