Companiile low-cost te taxează în plus la bagaje

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fiecare geantă dată la cala de bagaje va costa până la 7 euro, sumă ce va fi plătită în momentul rezervării biletului. Clienţii companiior de tip low-cost trebuie să scoată din buzunar

Fiecare geantă dată la cala de bagaje va costa până la 7 euro, sumă ce va fi plătită în momentul rezervării biletului.

Clienţii companiior de tip low-cost trebuie să scoată din buzunar contravaloarea altor taxe ce au fost introduse de către operatori încă de la sfârşitul anului trecut.

Astfel, dacă până nu de mult, taxele pentru bagaje erau percepute doar în cazul în care era depăşită o anumită greutate, mai nou, fiecare geantă va merge la cală contra unei sume de bani.

În funcţie de compania cu care zburaţi, tarifele percepute variază între 3 şi 7 euro, pentru fiecare bagaj dat la cală. Aceste taxe nu sunt valabile în cazul companiilor tradiţionale precum Tarom, British Airways sau Air France-KLM, care în preţul biletelor includ şi o anumită valoare pentru bagaje.


Valoarea se dublează la plata în aeroport


Wizz Air a introdus această taxă încă din octombrie anul trecut, măsura fiind pusă în practică pentru a încuraja călătoriile cu cât mai puţine bagaje.


"Începând cu finele lunii octombrie 2007, Wizz Air a început taxarea bagajelor îmbarcate. Aceasta este de 3 euro pentru fiecare bagaj dacă este achitată în momentul rezervării şi de 6 euro dacă se achită ulterior, prin intermadiul call-center-ului sau la aeroport", a declarat, pentru "Adevărul", Natasa Kazmer, director de comunicare în cadrul companiei.

Potrivit acesteia, măsura are drept scop încurajarea pasagerilor de a călători cu cât mai puţine bagaje pentru a economisi timp şi pentru a creşte eficienţa procesului de ckeck-in. În cazul Easy-jet, fiecare bagaj la cală de maximum 20 de kilograme este taxat cu 5,99 de euro. "Această valoare este achitată în momentul rezervării biletului de avion.

Dacă, la momentul îmbarcării, pasagerul mai are şi alte genţi în afară de cea achitată deja, va plăti 12 euro pentru fiecare bagaj suplimentar", a precizat Peter Voets, marketing manager al companiei. Ceva mai scumpi sunt italienii de la My Air. Aceştia au introdus această taxă încă de la sfârşitul anului trecut.

Astfel, în varianta achitării on-line, taxa este de 7 euro pentru fiecare bagaj, în timp ce dacă sunteţi mai delăsători şi lăsaţi această sarcină pentru plata în aeroport, vă veţi trezi că la ckec-in va trebui să achitaţi o sumă dublă. În schimb, a fost majorată greutatea maximă pentru care nu se plăteşte contravaloarea pe kilogram.

Astfel, pentru un bagaj de 18 kilograme, taxa percepută este de 7 euro, în timp ce pentru acela care depăşeşte această cantitate va fi taxat fiecare kilogram suplimentar cu 10 euro. Singura companie low-cost care nu taxează bagajele la cală este Blue Air.

"Compania Blue Air nu intenţionează să introducă taxe suplimentare pentru bagaje. În prezent, Blue Air permite fiecărui pasager transportarea unui bagaj de mână de maximum 7 kg şi a două bagaje de cală cu greutate totală de 25 kg. Excedentul de bagaj se taxează cu 6 euro/kg", a declarat Florentina Ivan, director de marketing al companiei Blue Air.


Taxa nu asigură ajungerea bagajelor la destinaţie


Introducerea acestei măsuri necesită însă şi o anticipare a numărului de bagaje pe care îl luaţi cu dvs. Pentru că, în caz contrar, orice bagaj în plus va fi luat la cală contra unei sume duble. Necesitatea implementării acestui sistem este justificată de operatori prin normele de securitate impuse de Uniunea Europeană, norme de securitate însă care nu au nimic de-a face cu siguranţa bagajului.


"Noua taxă este în concordanţă cu noile norme de securitate impuse de UE şi a fost introdusă pentru ca pasagerii să nu mai dea bagajele altor prieteni cu care zboară pentru a nu fi taxaţi suplimentar", a precizat, pentru "Adevărul" Alina Rus, director My Air.

Achitarea acestei taxe nu vă protejează însă bagajele de eventuale pierderi. Potrivit Alinei Rus, noua taxă nu are nimic de-a face cu riscul de a ajunge la destinaţie fără bagaje. Taxa percepută pentru fiecare bagaj la cală este specifică doar companiilor de tip low-cost. Alexandru Dobrescu, director al companiei Air France-KLM, a precizat că aceste taxe nu sunt şi nu vor fi introduse de compania Air France-KLM.

"Preţul unui bilet pe cursele operate Air France-KLM include şi un număr de kilograme şi/sau bagaje. Pentru clasa economic este vorba de un maximum de 20 de kilograme, în timp ce pentru clasa business vorbim de 30 de kilograme. Pentru cursele spre America de Nord se aplică un alt regim, respectiv două valize a câte 23 kg în clasa economic şi două valize a câte 32 kg pentru Clasa Business", a declarat Dobrescu.

>> Introducerea taxei are drept scop încurajarea pasagerilor de a călători cu cât mai puţine bagaje
Natasa Kazmer, director de comunicare Wizz Air

Wizz Air atacă poziţia Blue Air


Dacă până anul trecut Blue Air era lider incontestabil pe piaţa zborurilor low-cost, competiţia a început să se intensifice, astfel că ungurii de la Wizz Air vizează detronarea companiei româneşti. Ambele companii estimează pentru anul în curs depăşirea unui număr de un million de pasageri, pentru îndeplinirea acestui obiectiv urmând să fie majorat şi numărul de aeronave.

În plus, bătălia pentru câştigarea cotelor de piaţă va fi în principal pe segmentul preţului, criteriu esenţial în alegerea operatorului de zbor. Gheorghe Răcaru, directorul general al companiei Blue Air, a declarat recent că anul acesta nu vor fi efectuate majorări de preţ.

Potrivit acestuia însă, în condiţiile în care preţul petrolului pe plan internaţional va continua să crească, este posibil să se adauge o taxă de maximum 4% sau 5% din preţul unui bilet, pentru că în 2007, costul cu carburanţii a depăşit 40 de procente din preţul unui bilet de avion.

Pe lângă cele două companii, pe segmentul de low-cost mai operează şi Sky Europe, My Air, Germanwings sau easyJet, fiind însă de aşteptat intrarea celui mai mare operator de acest gen din Europa - Ryanair.
Anul trecut, companiile aeriene de tip low-cost au vândut bilete în valoare de peste 150 milioane de euro, acoperind astfel aproximativ 30% din întreaga piaţă a transportului aerian.

Potrivit Asociaţiei Internaţionale de Transport Aerian (IATA), piaţa companiilor aeriene tradiţionale a fost estimată în 2007 la valoarea de 365 milioane de euro, ceea ce duce la o valoare totală de piaţă de peste 500 milioane de euro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite