VIDEO Soluţia optimă de motorizare
0CX-7 facelift aduce mult-dorita versiune diesel. CX-7 este la fel de atrăgător şi sportiv precum îl ştiam. Însă acum vine cu un mare atu: poate fi şi diesel!
Multe ridicări de sprâncene a generat Mazda atunci când şi-a lansat SUV-ul în 2007. În primul rând, în semn de apreciere al designului curajos şi sportiv, iar în al doilea rând, datorită soluţiei tehnice pe care a ales-o.
Constructorul nu s-a complicat cu o paletă largă de motorizări. A ales o variantă cât se poate de simplă, dar în acelaşi timp îndrăzneaţă. CX-7 trebuia să fie diferit şi în consecinţă a primit în dar motorul ce echipa versiunile MPS: un 2.3 DISI turbo de 260 CP. Nici urmă de alternativă la orizont.
Cu acest ingredient picant pentru acest segment, CX-7 reuşea să-ţi fure un zâmbet şi să te facă să uiţi uneori că te afli într-un SUV ce concurează cu Honda CR-V sau Toyota RAV4. Însă într-o Europă şi într-o clasă în care trei sferturi din modelele vândute sunt diesel este greu să te impui cu un astfel de artificiu şi cu un consum urban ce începe cu cifra 2. Într-un final, cei de la Mazda s-au supus voinţei populare şi, în urma facelift-ului pe care CX-7 l-a primit în toamna trecută, a apărut şi mult-dorita motorină sub forma unităţii MZR-CD Euro 5 de 2.2 litri şi 173 CP.
Elemente noi de design
La exterior, noua versiune restilizată păstrează şi accentuează linia sportivă moştenită, aducând şi elemente de noutate, precum grila în cinci puncte şi spoilerul frontal ce adăposteşte noi faruri de ceaţă. Caracterul premium este de asemenea subliniat, atât grila, cât şi pragurile laterale înglobând accesorii cromate.
Poate ceva mai evidentă este reorganizarea elementelor bordului, cu volanul adoptat de la Mazda3 şi un display mic în partea superioară a consolei centrale. CX-7 a fost şi a rămas un SUV sportiv, exact aşa cum l-au gândit de la început cei de la Mazda.
Rezultatul acestei concepţii poate nu este pe placul tuturor, având în vedere că suspensiile nu sunt dintre cele mai confortabile la trecerile peste denivelări. Însă vor compensa prin oferirea unei stabilităţi excelente pe asfaltul extraurban, mai ales că şasiul lui CX-7 facelift este acum cu 5% mai rigid. În aceste condiţii, zumzetul dieselului nu este deloc deranjant şi nu pătrunde acut în habitaclu, iar cei 400 Nm oferă resurse suficiente pentru a nu schimba prea des vitezele. Iar atunci când vei fi nevoit să o faci, mai ales în oraş, este o plăcere să te joci cu transmisia manuală cu şase trepte. Ca la orice Mazda, aceasta este ireproşabilă, având o timonerie precisă. Şi, bineînţeles, marele atu este consumul.
Consum îmbucurător
Am avut ocazia să o conducem atât în perioada cea mai înzăpezită din iarnă, pe care am străbătut-o cu 11,2 l/100 km, cât şi recent, atunci când în plin trafic urban computerul indica 10,5 l/100km.
+
Dinamică
La acest capitol, CX-7 a excelat mereu. Mai mult, acum şasiul este cu 5% mai rigid
Transmisie
Cutia manuală cu şase trepte este precisă, având levierul scurt şi poziţionat excelent
-
Cuplul
Cei 400 Nm oferă resurse suficiente, însă nu şi la turaţii foarte joase
Suspensii
Setarea mai sportivă s-ar putea să nu fie pe placul tututor, mai ales pe drumurile denivelate
Mazda CX-7 facelift
Challenge Navi CD173
0-100 km/h (s) 11,3
Viteza maximă (km/h) 200
L/l/h (mm) 4700/1870/1645
Ampatament (mm) 2750
Portbagaj (litri) 455
Masă proprie (kg) 1800
Combustibil diesel Euro 5
Cilindree (cmc) 2184
Putere (CP/rpm) 173/3500
Cuplu (Nm/rpm) 400/200
Consum u/e/m 9,1/6,6/7,5
Emisii CO2 (g/km) 228
Cutie de viteze 6 trepte
Echipare standard
Airbaguri pentru şofer şi pasager, laterale şi cortină n DSC cu TCS n Comenzi audio pe volan n Cruise control n Display color de 10,4 cm navigaţie n Cameră spate pentru parcare n Scaune faţă încălzite n Sistem de monitorizare a presiunii în pneuri n Sistem radio cu patru difuzoare/6 CD-uri/MP3/Bluetooth Echipare Revolution Jante aliaj de 19 inci n Faruri Xenon cu reglare şi curăţare automată n Tapiţerie din piele n Scaune faţă electrice n Sistem surround premium Bose Centerpoint cu 9 difuzoare
Taxa de poluare 0 euro
Revizii:
20.000 km (euro) 168.41
40.000 km (euro) 236.92
60.000 km (euro) 246.02
PREŢ CIP 25.370 €
PREŢ TTI 30.190 €