Românii preferă maşinile mai mari
0Statisticile importurilor auto din primul semenstru arată că românii au preferat maşinile voluminoase în detrimentul celor ieftine. Volkswagen Tiguan, Hyundai ix35 şi Mitsubishi ASX sunt cele mai vândute SUV-uri de import din primele şase luni ale acestui an.
Livrările de autoturisme de import din România au scăzut cu 12,9% în primele şase luni ale anului, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Acest trend este menţinut şi de maşinile de clasă mică. În schimb, autoturismele de dimensiuni mai mari şi segmentul premium au înregistrat o creştere. Astfel, se pare că recesiunea „le-a trezit" românilor gustul pentru maşinile mai scumpe.
Clasa SUV a înregistrat o creştere cu 25,5%. Cel mai bine vândut autoturism de import din această clasă este crossoverul VW Tiguan (420 de unităţi), urmat de Hyundai ix35 (297 de unităţi). Vânzările acestui model au urcat cu 216%. Pe locul trei se află un alt crossover, Mitsubishi ASX, cu 284 de unităţi vândute.
Monovolumele şi-au găsit şi ele mai mulţi clienţi în prima parte a anului, volumele crescând cu 31%. Liderul clasamentului este Peugeot 3008, cu 230 de unităţi vândute. Acesta este urmat de Ford C-Max (92 de unităţi) şi Kia Venga (65 de unităţi).
Segmentul sedanurilor medii a crescut cu 20% şi este dominat în continuare de VW Passat (827 de unităţi). Opel Insignia ocupă locul al doilea ca popularitate în acest segment, cu 387 de unităţi vândute, fiind urmată de Skoda Superb, cu 339 de unităţi.
Segmentul limuzinelor de clasă mare a avut cea mai mare creştere, de 68,5% în primul semestru faţă de perioada similară a anului trecut. Anul acesta, BMW Seria 5 a crescut la 106 unităţi, creşterea procentuală fiind de 112%. Pe locul doi se află Mercedes-Benz Clasa E cu 81 de unităţi vândute, fiind urmată de Audi A6 cu 74 de maşini livrate.
Segmentul F, cel al sedanurilor de lux, a cunoscut şi el o creştere foarte mare, de 58,6%. Liderul acestuia este Mercedes-Benz Clasa S, cu 31 de unităţi (72%). Pe locul al doilea se află Audi A8, cu 30 de unităţi vândute, ce marchează o creştere colosală de 328%. BMW Seria 7 a înregistrat o scădere a vânzărilor, doar 17 unităţi fiind comercializate.
În primul semestru, s-au vândut 31 de Mercedes-Benz Clasa S importate
Segmentul C a înregistrat o scădere de 16,4% şi este dominat de un sedan compact: Skoda Octavia. Modelul ceh este nu numai liderul clasei sale, ci al întregului clasament de vânzări, cu 2.037 de unităţi livrate. Acesta este urmat de VW Golf, cu 1.459 de unităţi vândute şi de Opel Astra Clasic, 1.114 unităţi.
Skoda Octavia este liderul clasamentelor de vânzări, dar şi al segmentului compact
Clasa mini este şi ea în scădere cu 13,9%. Fiat Panda şi Fiat 500 sunt cel mai bine vândute modele din acest segment cu 285, respectiv 251 de unităţi. Toyota Aygo se află pe locul al treilea în topul preferinţelor clienţilor, cu 247 de unităţi.
Cea mai mare scădere a înregistrat-o segmentul subcompactelor, de 29,9%. Liderul în materie de vânzări este Renault Clio (1.561 de unităţi), fiind urmat de Chevrolet Aveo (894 de unităţi) şi de VW Polo (816 unităţi).