Honda Accord, o japoneză cu pretenţii în clasa premium
0Dotările de ultimă generaţie ale modelului japonez reprezintă un atu în lupta cu producătorii germani, liderii acestei clase în Europa Noul model al constructorului nipon impresionează
Dotările de ultimă generaţie ale modelului japonez reprezintă un atu în lupta cu producătorii germani, liderii acestei clase în Europa
Noul model al constructorului nipon impresionează prin design, sportivitate şi sisteme de siguranţă inovative.
Modelele constructorului japonez conduc detaşat în topul fiabilităţii, indiferent că este vorba de piaţa auto americană ori cea europeană, ceva mai exigentă. Gândit pentru a concura cu competitorii premium ai segmentului D, în special cu modele germane, noua Honda Accord îmbină stilul sportiv cu rafinamentul tehnic, la care se adaugă un pachet bogat de sisteme de siguranţă.
Cu un ecartament mărit şi centrul de greutate coborât, noul model adoptă un stil sportiv. Designul aerodinamic, cu pasajele roţilor pronunţate, conferă modelului un aspect destul de agresiv. Noile versiuni beneficiază de o gamă completă de motorizări ce respectă reglementările viitoarelor norme Euro 5.
Propulsoare de ultimă generaţie
Noul motor diesel i-DTEC utilizează ultima tehnologie de injecţie multi-stage piezoelectrică, dispune de o recirculare optimă a gazelor de eşapament şi de filtru de particule pentru a reduce semnificativ nivelul emisiilor. Puterea a fost mărită la 150 CP/4.000 rpm, în timp ce momentul maxim ajunge acum la nivelul de 350 Nm la 2.000 rotaţii pe minut. Propulsorul pe benzină 2.0 i-VTEC oferă performanţe similare celor ale predecesorul său - 156 CP la 6.300 rotaţii pe minut şi un consum redus de combustibil.
Propulsorul pe benzină, cel de 2.400 cmc, este mai puternic, dezvoltând 200 CP la 7.000 rpm şi un moment maxim de 233 Nm la 4.500 rpm. Toate cele trei motorizări sunt echipate cu transmisie manuală cu şase trepte, în timp ce propulsoarele pe benzină sunt echipate şi cu transmisie automată cu cinci trepte. Şoferii cu o pasiune pentru un condus ceva mai sportiv vor aprecia cu siguranţă agilitatea noului model de la Honda.
Un centru de greutate coborât, dimensiuni mărite, braţe oscilante noi, suspensii multilink cu amortizoare variabile şi rigiditatea sporită a caroseriei sunt caracteristici care ajută modelul Accord să răspundă la comenzile şoferului. Manevrabilitatea sporită şi răspunsul prompt conferă siguranţă, dar şi un ruliu redus al caroseriei.
Sisteme de siguranţă avansate
Sistemul Honda Advanced Driving Assist System (ADAS) cuprinde trei tehnologii avansate ce ridică standardele sistemelor de siguranţă. Prima dintre aceste tehnologii este Lane Keeping Assist System (LKAS). Acesta menţine automobilul pe banda de circulaţie, utilizând o cameră video ce păstrează ca limite marcajele albe ce delimitează benzile de circulaţie. Este un sistem corectiv, nu unul care elimină decizia conducătorului auto.
Program anticoliziune
All treilea sistem (CMBS) - prevenire şi frânare în caz de coliziuni -, monitorizează distanţa, avertizând şoferul în cazul în care este posibilă o coliziune, oferind asistenţă pentru a reduce impactul în cazul în care o coliziune este inevitabilă.
Spaţiul interior este la nivel premium, fiind garnisit cu materiale şi finisări de calitate. Sportivitatea este reflectată de desenul planşei de bord, caracterizat prin senzaţia de spaţiu, oferit atât şoferului, cât şi pasagerului. Elementele cromate de pe planşa de bord se continuă spre consola centrală.
Scaunele din faţă sunt stilizate, iar structura internă este proiectată pentru a reduce transmiterea oricărui tip de vibraţie. Cea mai ieftină versiune de Honda Accord costă 21.396 de euro, în timp ce, pentru versiunea de top preţul ajunge la 30.916 euro, ambele cu TVA.