Ferrari se vinde ca pâinea caldă în România
0Când producători generalişti precum Dacia, Ford sau Volkswagen se luptă pentru supravieţuire, Ferrari sfidează piaţa auto românească. Ce-i drept, marca italiană nu vinde un număr impresionant de maşini, dar nici preţul mediu nu este chiar mic: aproximativ 180.000 de euro. Forza Rosa, importatorul oficial al mărcii italiene în România, se aşteaptă la o creştere a vânzărilor cu 30% anul acesta. Oficialii importatorului se
“Anul acesta sperăm să comercializăm 25 de unităţi, comparativ cu cele 20 vândute anul trecut”, a declarat Octavian Ursu, director de vânzări Forza Rosa, cu ocazia unui salon auto desfăşurat în Bulgaria. Importatorul mărcii italiene a vândut deja 18 modele 458 Italia şi California, până acum, majoritatea bolizilor fiind deja livraţi către proprietari.
80% din maşini au fost livrate
Veniturile Forza Rosa au atins, anul trecut, valoarea de cinci milioane de euro, de la 4,5 milioane de euro înregistrate în 2008, când nu au comercializat decât 18 unităţi. “Am livrat deja 14 automobile până acum”, afirmă Ursu, care precizează că preţul mediu al unui model Ferrari se situează în jurul valorii de 180.000 de euro, cu TVA.
Creşterea cu 30% a vânzărilor de anul acesta va fi puternic susţinută şi de modelul Ferrari 599 GTO, cu un preţ anunţat de 300.000 de euro. Octavian Ursu spune că Forza Rosa a comercializat, deja, trei modele 599 GTO anul acesta, acesta fiind şi numărul maxim de maşini oferite de Ferrari pentru România. „NU cred că vom mai obţine vreun model de la conducerea producătorului, chiar dacă cerere există”, a declarat Ursu.Ferrari a lansat modelul 599 GTO în aprilie, la Salonul Auto de la Beijing, constructorul Italian menţionând că vor fi produse numai 599 de unităţi.
Fabrica Mercedes din Ungaria, pe care România a pierdut-o din cauza drumurilor
proaste, generează mii de locuri de muncă
Octavian Ursu a declarat că situaţia economică precară din ultimii ani nu a afectat operaţiunile companiei din România. Reprezentantul Forza Rosa susţine că, în ultima perioadă, tot mai mulţi clienţi aleg să-şi cumpere Ferrari prin operaţiuni financiare, precum leasingul, şi mai puţin cu bani gheaţă.
În decembrie 2009, Forza Rosa şi-a deschis la Bucureşti cel mai mare magazin Ferrari din Europa, investiţie care s-a ridicat la 4,5 milioane de euro. Magazinul are o suprafaţă totală de 500 de metri pătraţi, în care se comercializează îmbrăcăminte, ceasuri şi alte accesorii sub marca Ferrari.
Încă un magazin la Monte Carlo
Octavian Ursu spune că Forza Rosa are în plan să investească cinci milioane de euro într-un magazin similar, dar de data aceasta în Monte Carlo. Inaugurarea oficială este programată pentru toamna acestui an.
Forza Rosa are deschise un showroom şi un service la Bucureşti. De asemenea, compania comercializează modele Ferrari pe pieţe auto precum cele din Bulgaria, Ucraina sau Serbie, ţări unde constructorul Italian nu are niciun importator oficial.
Conform spunelor lui Octavian Ursu, în Bulgaria au fost vândute, anul acesta, trei modele de Ferrari. Reprezentantul Forza Rosa consideră că principalii competitori pentru Ferrari, în România, sunt Porsche, Lamborghini şi Aston Martin.