Trimiterea formularelor on-line - extinsa si la IMM-uri
0Lansarea Sistemului Electronic National, care, printre altele, are si menirea scriptica de a-i scuti pe unii agenti economici de drumurile la diferite institutii ale statului pentru depunerea unor
Lansarea Sistemului Electronic National, care, printre altele, are si menirea scriptica de a-i scuti pe unii agenti economici de drumurile la diferite institutii ale statului pentru depunerea unor formulare, nu si-a atins, cel putin pana in acest moment, scopul. Serviciile sunt disponibile numai pentru aproximativ 450 de mari agenti economici din Capitala, dintre care doar 12% au optat pentru aceasta varianta de a-si "regla conturile cu unele institutii ale statului". Datele prezentate de MCTI arata ca, in lunile martie si februarie 2004, doar 60 de companii, din categoria marilor contribuabili, au depus on-line 306 declaratii. Aceasta dovedeste faptul ca, in afara de posibilitatea de descarcare a unor formulare, lucrurile merg destul de greoi, chiar daca au trecut luni bune de la implementarea sistemului. Cu toate acestea, Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei (MCTI) sustine, prin vocea secretarului de stat Eugen Dogariu, ca de aceste servicii electronice vor putea beneficia, in lunile urmatoare, si firmele din provincie si chiar IMM-urile. In perioada de testare, documentele vor fi depuse atat electronic, cat si in varianta clasica, pentru validarea functionarii corecte a sistemului. "Pentru perioada urmatoare ne propunem extinderea treptata a serviciilor electronice disponibile prin formularul unic, care poate fi accesat pe www.e-guvernare.ro, dinspre marii contribuabili din Capitala spre cei din judete si spre IMM-uri. Aceasta va fi realizata in functie de capabilitatile sistemelor informatice din fiecare institutie publica. De asemenea, vizam inlocuirea sesiunilor de instruire a agentilor economici care depun on-line obligatiile catre stat, organizate in comun de Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei si Agentia Nationala de Administrare Fiscala din cadrul Ministerului Finantelor Publice, si care se desfasoara intr-o maniera clasica, de tip fata in fata, cu sesiuni de instruire la distanta, de tip e-learning", a declarat Eugen Dogariu. Sistemul este cat se poate de simplu, declaratiile putand fi depuse on-line, printr-o singura accesare, insa, din motive necunoscute, lucrurile bat pasul pe loc. Pe lista documentelor care pot fi depuse on-line se afla Declaratia privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor sociale de stat, Declaratia privind obligatiile de constituire si plata a fondului de asigurari sociale de sanatate datorate de alte persoane decat cele care desfasoara activitate in baza unui contract individual de munca, Declaratiile de contributie la Fondul de Somaj atat pentru angajat, cat si pentru angajator, Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, Declaratia privind impozitul pe profit si Decontul privind taxa pe valoarea adaugata. Dupa depunerea electronica a documentelor (declaratii si bilanturi), fiecare declarant primeste cate o recipisa electronica atat de la Sistemul Electronic National, atestand faptul ca documentul a fost livrat de SEN catre institutia care il gestioneaza, cat si de la institutia respectiva, cu privire la primirea, acceptarea sau respingerea acesteia de catre sistem.