Regii asfaltului se bat pe o firimitură din Bechtel

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pa&Co International, Delta ACM 93, UMB Spedition şi Tehnostrade vor să construiască un tronson din Autostrada Transilvania. Miza: 149 de milioane de euro.

Pa&Co International (controlată de Costel Căşuneanu),  Delta ACM '93 (Florea Diaconu) UMB Spedition şi Tehnostrade (Dorinel Umbrărescu) apar pe lista ofertelor deschise de către CNADNR în vederea selectării pentru construcţia unui tronson din Autostrada Transilvania.

După ce a renunţat la contractul cu Bechtel, statul licitează acum tronsoanele rămase nelucrate. Printre acestea se numără şi tronsonul Cluj-Mihăieşti (24 de kilometri), licitat în prezent, pentru care au depus oferte nu mai puţin de 28 de firme, majoritatea asociate în consorţii. Plicurile cu oferte au fost deschise la începutul acestei săptămâni, iar câştigătorii vor fi desemnaţi peste 20 de zile, ne-au comunicat reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) - beneficiarul lucrărilor.

Pe lângă „regii asfaltului", printre ceilalţi candidaţi se mai numără firme şi consorţii străine, dar şi româneşti, din care amintim Consorzio Stabile Alveare, asocierea Selina SRL - Doprastav as - Sodi Construcţii SRL, tirrena Scavi SpA, asocierea OHL ZS - Tel Drum, Hochtief Solution AG (în asociere cu Pa&Co International), Collini Lavori SpA, asocierea Lena Engenharia e Construcoes SA - Apolodor Grup Construct SRL - Via Design SRL - Arcadis Eurometudes SA, FCC Construccion SA, asocierea Copisa Constructora Pirenaica SA - Consinit SRL - Eurocerad International SRL, Azvi SA (în asociere cu Delta ACM 93), asocierea Porr Bau GmbH - Hidroconstrucţia SA - Studio Corona SRL, şi consorţiul format din Strabag SRL - Straco Grup SRL - Consitrans SRL - Drum Proiect SRL.

Potrivit estimărilor CNADNR, costul total al construcţiei acestui tronson de autostradă (Cluj Vest-Mihăieşti, 24 de kilometri) este de 148,9 milioane de euro, ceea ce înseamnă 6,2 milioane de euro per kilometru. Tronsonul traversează zone muntoase, pentru care standardele de cost trasate de Ministerul Transporturilor prevăd cheltuieli de bază de 5,9 milioane de euro/kilometru, care se pot însă suplimenta cu cel mult 15%.

Bătălie mare şi pe Timişoara-Lugoj

Un alt tronson de autostradă la care CNADNR a deschs plicurile cu oferte este Timişoara-Lugoj (25,6 kilometri) care, împreună cu varianta de ocolire a municipiului Timişoara, va costa puţin peste 248 de milioane de euro. Ministerul Transporturilor a anunţat, la sfârşitul săptămânii trecute, că oficialii Comisiei Europene au aprobat finanţarea nerambursabilă din fonduri europene pentru construcţia acestei autostrăzi. Proiectul prevede construcţia a 13 poduri, 19 pasaje, două noduri rutiere şi trei zone de parcare-servicii.

Firmele şi consorţiile care au depus oferte pentru Timişoara-Lugoj sunt: asocierea Selina SRL - Doprastav as - Sodi Construcţii SRL, asocierea Tirrena Scavi SpA - Societa Italiana per Condotte d'Acqua SpA, asocierea Max Boegl Romania SRL - Max Boegl Bau GmbH & Co. Kg - Astaldi SpA - Tancrad SRL, asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA - Pizzarotti SA - Shapir Structures 1991 Ltd, asocierea Teloxim Con SRL - Comsa SA - Aldesa Construcciones SA - Vamibero Holding SA - Arcadis Eurometudes SA, FCC Construccion SA, asocierea Strabag SRL - Straco Grup SRL, asocierea Constructora San Jose SA - Sevicon Obras e Infraestructuras SL, Copisa Constructora Pirenaica SA şi asocierea Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL.

148,9 milioane de euro este costul celor 24 de kilometri din tronsonul de autostradă la care a renunţat Bechtel.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite