Modernizarea apartamentului, o afacere riscantă
0Cine investeŞte cât mai mult în renovarea unui apartament, în ideea că îl va vinde mai bine, s-ar putea să se păcălească. Specialiştii atrag atenţia că numai îmbunătăţirile de
Cine investeŞte cât mai mult în renovarea unui apartament, în ideea că îl va vinde mai bine, s-ar putea să se păcălească. Specialiştii atrag atenţia că numai îmbunătăţirile de calitate îl pot convinge pe cumpărător să scoată din cont suma cerută. În acelaşi timp, o locuinţă nerenovată s-ar putea să fie mai atractivă, ca achiziţie, decât una cu dotări care nu sunt pe gustul noului proprietar.
Gresia si faianţa, cea mai proastă investiţie
"Cumpărătorii cu bani puţini, care abia au reuşit să strângă suma necesară achiziţiei imobiliare, vor să obţină cât mai multe cu bani puţini şi se mulţumesc cu ce găsesc", explică Ioan Ududec, preşedintele filialei Constanţa a Uniunii Naţionale Imobiliare (UNIM). La polul opus se află cei pentru care cumpărarea unei locuinţe nu este o problemă. Aceştia preferă mai degrabă o casă cu îmbunătăţiri minime, pe care să o amenajeze ulterior după propriul gust. Sigur este că un apartament care are tâmplărie din termopan, parchet din lemn şi obiecte sanitare de calitate poate fi vândut mai bine. Specialiştii spun că investiţia în gresie şi faianţă nu înseamnă decât bani aruncaţi pe fereastră, în cazul în care apartamentul este scos la vânzare. La fel şi lambriurile din lemn, pe care nu le preferă multă lume.
Amenajările merită numai la etajele inferioare
În general, preţuri peste nivelul pieţei locale nu se pot obţine decât dacă apartamentul e situat la etajele 1-3 din 10, respectiv 1-2 din 4, indiferent dacă suntem în zona centrală sau la periferia oraşului. Cu atât mai mult în cazul locuinţelor renovate special pentru a fi vândute mai bine: "Potenţialii clienţi, care ţin la estetica finisajelor interioare, nu vor să urce prea multe etaje până acasă, dar nici să stea la parter", ne-a declarat arhitectul Mircea Bursuc. El estimează că, la un apartament obişnuit de aproximativ 75 mp, va fi nevoie de până la 10.000 de euro pentru un finisaj care să ia ochii clienţilor, însă plusul astfel obţinut la preţul de vânzare "nu va fi semnificativ mai mare".