Discounterii asalteaza piata romaneasca
0Un format de comert pana nu de mult inexistent pe piata romaneasca isi propune astazi sa cucereasca pana la jumatate din vanzarile de bunuri de consum realizate prin magazinele moderne. "Prin
Un format de comert pana nu de mult inexistent pe piata romaneasca isi propune astazi sa cucereasca pana la jumatate din vanzarile de bunuri de consum realizate prin magazinele moderne.
"Prin deschiderea magazinelor inclusiv de catre marii jucatori internationali, acesta va fi segmentul care va inregistra cea mai mare cota de crestere dintre toate, comparativ si cu supermarketurile si celelalte segmente", afirma Rainer Exel, directorul general al retelei miniMax Discount. Pentru anul viitor, el preconizeaza o cota de 4-5% a segmentului de hard discount din totalul comertului modern din Romania, in vreme ce estimarile sale pe termen mai lung indica o pondere de 20-30%. ,Tinand cont de nivelul veniturilor inca modest, se considera ca impactul preturilor este mai puternic intr-o retea de tip discounter", mai spune Exel.
Asteptarile unui alt discounter privind cota de piata a acestui tip de comert prezent deja in Romania, Kaufland, sunt similare celor prezentate de miniMax Discount, respectiv un nivel de 20-30%, insa orizontul de timp anticipat pentru atingerea acestuia este mai scurt, de trei-patru ani.
Si mai optimisti sunt reprezentantii Plus Discount, o alta companie de origine germana care va incerca sa impuna conceptul de discounter pe piata romaneasca. ,In Germania, discounterii au acum o cota de piata de 40-45% si cred ca in urmatorii ani se va ajunge si in Romania la acest procent", sustine Uwe Klostermann, directorul general pentru Romania al Plus Discount.
Caracteristicile afacerii
de tip discounter
Dispune de centre logistice de mari dimensiuni, unde depoziteaza cea mai mare parte a marfurilor
Achizitioneaza cantitati foarte mari, direct de la furnizori
Renunta intentionat la o serie de servicii secundare pentru clienti (cum ar fi un mobilier mai sofisticat in magazine)
Politica redusa de personal
Promoveaza marci proprii
Preturile sunt permanent mici, pe cand in hypermarketuri scad numai in cadrul promotiilor
Negocieri directe cu furnizorii
Orientare spre localitati de dimensiuni mai mici, mergand pana la 30.000 de locuitori, nereprezentate pe hartile de investitii ale marilor comercianti
Pozitionare in interiorul aglomerarilor de locuinte