Dedeman vrea să-și exporte rețeta
0Frații Dragoș și Adrian Pavăl, proprietarii retailerului de articole de bricolaj Dedeman – una dintre cele mai dinamice companii din România –, au în plan extinderea regională într-un orizont de doi ani.
Frații Pavăl sunt printre ultimii din România care ar avea motive să fie low-profile. Dețin o companie a cărei evoluție – mai ales în anii de criză – poate fi studiu de caz pentru manualele de MBA. Dedeman, inițial un mic retailer de materiale de construcții din Bacău, și-a crescut veniturile de 30 de ori în ultimul deceniu. Nota bene, materialele de construcții și articolele de bricolaj sunt un business pe care recesiunea l-a trimis în corzi, odată cu prăbușirea domeniului imobiliar.
Ce spuneți despre faptul că în 2010 cifra de afaceri a companiei a crescut cu peste 40%? Și în cazul în care nu ați spus deja „wow”, mai trebuie să aflați că Dedeman a avut un profit net de 35 de milioane de euro, tot anul trecut. De altfel, 2010 este anul în care compania fraților Pavăl a devenit lider de piață, surclasând jucători internaționali precum Bricostore sau Praktiker. În mare măsură, succesul companiei constă în faptul că a reunit două businessuri într-unul singur: de retail și de real estate (adică extinderea în magazine proprii).
Mai multe detalii despre planurile de extindere ale Dedeman aflaţi doar pe forbes.ro