Studiu Cetelem: Românii vor să consume mai prudent şi mai eficient
0Un studiu al companiei Cetelem arată că tendinţele de consum au continuat să scadă şi în 2011 şi chiar în 2012, pe fondul prelungirii crizei, resimţite la nivelul bugetelor de familie.
Pe primul loc în topul preferinţelor se situează călătoriile urmate îndeaproape de amenajarea locuinţei. "În România consumatorii sunt în continuare prudenţi, iar acum sunt şi conştienţi că trebuie să efectueze cheltuieli cu prag ridicat de eficienţă. Românii ar vrea să conume mai mult, dar şi-au crescut până la dublare intenţiile de economisire", a declarat pentru Adevărul directorul comercial al Cetelem IFN, Miruna Senciuc.
Cetelem a crescut volumul finanţărilor cu 24% în 2011, în contextul în care piaţa creditelor este aproape îngheţată. În 2012, reprezentanţii Cetelem estimează că finanţărilor vor mai creşte cu încă 15- 20%.