BAC la trei materii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Unii experţi în educaţie afirmă că metodologia de la bacalaureat trebuie schimbată, numărul de materii redus, iar examenul, diferenţiat pe trei nivele Experţii în educaţie propun Bac

Unii experţi în educaţie afirmă că metodologia de la bacalaureat trebuie schimbată, numărul de materii redus, iar examenul, diferenţiat pe trei nivele

Experţii în educaţie propun Bac la trei materii, organizat diferenţiat în funcţie de nivelul absolventului şi fără profesori la supraveghere.

Metodologia de bacalaureat, în forma sa actuală, nu face altceva decât să încurajeze copiatul şi memoratul, susţin unii experţi în educaţie.

"Noi trebuie să testăm capacităţile elevilor, necesare pentru piaţa muncii. Or, forma metodologiei tocmai asta omite. În plus, îi obligă pe elevi să se bazeze pe memorare, ceea ce duce la furt şi copiere", spune Florin Colceag, preşedintele Asociaţiei Edu gate. Acesta mai propune ca liceenii să nu mai fie supravegheaţi de profesori, ci de educatori, învăţători sau cadre auxiliare care nu-i pot ajuta în rezolvarea subiectelor.

Limitarea numărului de probe la trei

O altă propunere de schimbare a examenului vine din partea Asociaţiei Edu-Cer, care consideră că Bac-ul ar trebui să se dea numai la trei materii.

"Vrem ca probele orale să fie eliminate, iar examenul să se dea la trei materii", a spus Ştefan Vlaston, preşedintele Edu-Cer. Propunerea este susţinută şi de o parte a profesorilor de la colegiile din Capitală.

"Trebuie găsită fie o altă structură a examenului, fie redus numărul materiilor din ultima clasă de liceu. Elevul învaţă prea mult în clasa a XII-a, după care urmează Bac-ul, unde are iarăşi prea multe materii, iar când vine admiterea la facultate este mult prea obosit", ne-a declarat Eugen Orgidan, profesor la Colegiul Naţional "Ion Creangă".

Postarea modelelor de subiecte

O altă variantă ar fi să se renunţe la publicarea subiectelor pe site-ul ministerului în favoarea postării unor modele de subiecte.

"Elevii ar şti la ce să se aştepte prin postarea unor modele de subiecte. În plus, nici nu ar mai avea ce să înveţe pe de rost. Aşa ar fi eliminate şi culegerile cu răspunsuri", este de părere Titu Cojocaru, profesor la Colegiul Bilingv "George Coşbuc" din Bucureşti.

Diferenţierea examenului

O altă schimbare s-ar putea face prin diferenţierea bacalaureatului, după modelul european. Profesorii propun un examen pe trei nivele: un bac uşor, unul de nivel mediu şi unul foarte greu.

În acest mod, elevii pot fi evaluaţi în funcţie de competenţele fiecăruia. "Bac-ul e organizat ca şi când elevul este acelaşi peste tot. Unul este elevul de la "Creangă" şi altul este cel de la un liceu tehnologic. Bac-ul nu face diferenţiere, aici e problema. Trebuie mers la cauză, şi nu la efecte. Un Bac mai uşor cu un certificat de absolvire, unul mediu şi unul foarte sever care să-i înlesnească admiterea la facultate", a conchis profesorul Orghidan.

Trebuie găsită fie o altă structură a examenului, fie redus numărul materiilor din ultima clasă de liceu. Elevul învaţă prea mult în clasa a XII-a, după care urmează Bac-ul, unde are iarăşi prea multe materii
Eugen Orgidan,
profesor la Colegiul Naţional "Ion Creangă"

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite