ANALIZĂ Care este postul de televiziune la care se uită mai puţini români „decât numărul cetăţenilor dintr-un bloc“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Credo TV, post confesional, este
televiziunea cu cea mai mică audienţă medie la nivel urban din
2014 FOTO Arhivă
Credo TV, post confesional, este televiziunea cu cea mai mică audienţă medie la nivel urban din 2014 FOTO Arhivă

Credo TV, post confesional, este televiziunea cu cea mai mică audienţă medie la nivel urban din 2014, conform studiului „Indicii de audienţă TV“ pe anul 2014 realizat de revista „Forbes“ pe baza datelor oferite de Kantar Media. Printre staţiile care au audienţe scăzute se mai numără Look Plus, Naşul TV şi VH1.

Trei televiziuni au înregistrat anul trecut audienţe generale de sub 1.000 de telespectatori pe minut, la nivel urban: Travel Mix (turism) - 520 de orăşeni pe minut, Inedit TV (muzică populară) - 397 de orăşeni pe minut şi Credo TV - 87 de orăşeni pe minut, arată revista „Forbes România“, prin analiza lui Petre Barbu, care evidenţiază faptul că aceste audienţe sunt „mai mici decât numărul cetăţenilor de pe o stradă sau dintr-un bloc“. Indicii de audienţă au fost furnizaţi de Kantar Media, compania care realizează măsurătorile audienţelor TV în România, studiul fiind necesar pentru Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) în stabilirea televiziunilor care intră în sistemul must-carry (libere la retransmisie).

De asemenea, studiu Kantar Media arată că dintre cele 70 de televiziuni ale căror audienţe au fost măsurate (la cerere sau pentru că fac parte din sistemul naţional de măsurare patronat de ARMA – Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor), numai puţin de 38 au avut ratinguri urbane mai mici de 10.000 de telespectatori pe minut. Asta înseamnă că mai bine de jumătate dintre televiziunile măsurate au avut audienţe comparabile cu oraşele Babadag (judeţul Tulcea), Flămânzi (judeţul Botoşani), Ineu (Arad) sau Titu (Dâmboviţa), evidenţiază aceeaşi sursă citată.

Dintre televiziunile cu audienţe mai mici de 10.000 de telespectatori pe minut, doar Naşul TV (Radu Moraru) beneficiază de o anumite notorietate, plasându-se pe locul 63 în topul audienţelor generale, cu o medie de 1,628 de telespectatori pe minut.

Petre Barbu mai dă exemplu altor televiziuni cu audienţe de sub 4.000 de telespectatori: Dolce Sport (3,621), Animal Planet (3,572), Comedy Central Extra (3,197), Look TV (3,091), AXN Black (3,057), National 24 PLUS (2,786).

Televiziunile cu cele mai mici audienţe în 2014 - URBAN | Create infographics

În schimb, Pro TV şi Antena 1 au continuat şi în 2014 să domine topul audienţelor naţionale, fiind cele mai urmărite staţii TV ale anului trecut. Pro TV a avut o medie de 678.430 de telespectatori pe minut pe durata întregii zile, în timp ce Antena 1, în anul 2014, a fost urmărită de 556.988 de persoane pe minut. Comparativ cu anul 2013, Pro TV a pierdut anul trecut circa 4.486 de telespectatori, o diferenţă oarecum nesemnificativă având în vedere procesul de restructurare prin care a trecut televiziunea, dar şi plecarea lui Adrian Sârbu, iar Antena 1 a suferit o pierdere de 23.949 de telespectatori. În cazul postului Antena 1, tendinţa de scădere este îngrijorătoare din moment ce anul 2014 a însemnat investiţii majore în echipe şi programe noi, dar care nu au dat rezultatul scontat.

Audienţa naţională a televiziunilor în 2014 | Create infographics

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite