Tânărul antreprenor Andrei Zârnoveanu face bani din chitare

Tânărul antreprenor Andrei Zârnoveanu face bani din chitare

Andrei Zârnoveanu se gândeşte să deschidă anul acesta al patrulea magazin de chitare

Importul şi distribuţia de instrumente muzicale sunt o afacere care sună bine. Cu nota că cifrele sale se cântă în gamă minoră.


Andrei abia intrase la facultate, când tatăl lui i-a propus să-şi urmeze pasiunea pentru muzica rock în business. Ideea le-a venit în 2003, pe când Andrei avea 20 de ani, în timp ce participau la un târg de chitare în Statele Unite.

Premiza de business era una simplă: piaţa era practic virgină. În 2002, cu un an înainte de apariţia Proguitar (companie deţinută de Andrei şi Basil Zârnoveanu ), în România se importau chitare în valoare de doar 14.000 de dolari, potrivit unor statistici oficiale. Evident, vânzările reale erau mai mari de atât, însă mulţi din cei care îşi doreau un instrument preferau să îl cumpere din Occident - mergând pe prejudecata că „marfa" din străinătate este de o calitate superioară.

Pe vremea când a apărut Proguitar, cel mai mare importator de instrumente muzicale era M&C Musical Instruments, compania fiind liderul pieţei şi astăzi. Tot de la dragoste de muzică a pornit şi M&C Musical Instruments - o afacere fondată în 1997 de soţii Călin Ilie şi Manon Viel, care înainte de a deveni antreprenori au cântat într-o formaţie în Norvegia.

Intrarea pe piaţă cu şase ani mai devreme s-a tradus în vânzări de peste trei ori mai mare decât cele ale Proguitar, care a reuşit să obţină anul trecut vânzări de 1,2 milioane de dolari.

Citeşte mai multe despre businessul ,,muzical" al lui Andrei Zârnoveanu în numărul 25 al revistei Forbes România.


citeste totul despre: