Cum avansează proiectul Autostrăzii Transilvania, secţiunea Chiribiş-Biharia
0Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a transmis, marţi, că 17 octombrie 2022 este data limită până la care pot fi depuse oferte pentru contractul necesar construcţiei secţiunii Chiribiş-Biharia din Autostrada Transilvania.
Proiectul cu o valoare estimată de 877,779 milioane de lei (fără TVA) este finanţat prin POT 2021 -2027 şi trebuie finalizat în 24 de luni.
„17 octombrie 2022 este data limită până la care pot fi depuse oferte pentru contractul necesar construcţiei secţiunii de autostradă Chiribiş-Biharia (Autostrada Transilvania)! CNAIR a transmis, astăzi, spre publicare, în SICAP, Anunţul de participare pentru proiectarea şi execuţia celor 28,55 de km ai acestei secţiuni (parte a Autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea)”, spune ministrul pe pagina de Facebook.
Sorin Grindeanu arată că anunţul de participare va fi vizibil ulterior publicării acestuia în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
„Proiectul cu o valoare estimată de 877,779 milioane de lei (fără TVA) este finanţat prin POT 2021 -2027 şi trebuie finalizat în 24 de luni, dintre care 6 luni vor fi alocate proiectării şi 18 luni execuţiei lucrărilor”, mai menţionează oficialul.
Săptămâna trecută, Asociaţia Pro Infrastructură a vorbit despre un „record mondial negativ pe Autostrada Transilvania Chiribiş-Suplacu de Barcău”, afirmând că CNAIR a decis să anuleze licitaţia pe cei 26,35 kilometri „blestemaţi”.
„Record mondial negativ pe Autostrada Transilvania Chiribiş-Suplacu de Barcău. Avem confirmarea că responsabilii din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere au decis să anuleze licitaţia pe cei 26,35 kilometri blestemaţi. Nu ştim sigur dacă este o premieră planetară, dar poate ne spuneţi voi dacă mai există în lume alt proiect de infrastructură de transport început în teren în urmă cu 18 ani şi trecut printr-o acordare directă (Bechtel), două rezilieri de contract (Bechtel şi Corsan-Corviam) şi trei licitaţii (lansate în mai 2014, august 2017 şi decembrie 2020). Urmează a... patra”, au scris, miercurea trecută, pe Facebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.