Ce afaceri a construit Lego în România în primul an de activitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lego România, reprezentanţa producătorului danez de jucării Lego, a obţinut în 2012, primul an complet de activitate directă pe piaţa românească, o cifră de afaceri de aproximativ 27 de milioane de lei (6 milioane de euro) şi un profit net de 403.000 de lei (90.000 de euro).

Compania daneză şi-a deschis reprezentanţa din România în ultima parte a anului 2011, perioadă în care, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor Publice, a avut o cifră de afaceri de 1,07 milioane de lei şi un câştig net de 55.000 de lei.

Până la înfiinţarea propriei reprezentanţe, jucăriile Lego au fost livrate pe piaţa locală prin intermediul unui distribuitor. Lego România are nouă angajaţi. Potrivit datelor companiei de cercetare Nielsen, Lego ocupa, în perioada aprilie 2012 - martie 2013, primul loc în topul producătorilor de jucării de pe piaţa românească după valoarea vânzărilor. Următoarele două poziţii sunt adjudecate de Simba Toys şi Hasbro.

Vânzările de jucării de construcţie sunt estimate să crească cu o rată anuală constantă de 5%, în timp ce preţurile sunt de aşteptat să scadă considerabil, cu până la 50%, potrivit estimărilor firmei de cercetare Euromonitor.

Cu Lego, care şi-a deschis birou în România, popularitatea pentru jocuri şi puzzle-uri a reînviat, iar trendul va continua până în 2016, când ar putea ajunge la vânzări de 51 milioane lei, menţionează Euromonitor.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite