Vânzările retail de monitoare pentru PC, în creştere

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Piaţa retail a monitoarelor pentru calculatoare personale a depăşit, în primele cinci luni ale anului, 206 milioane de lei, iar volumul vânzărilor a fost de 303.100 de unităţi, cele mai

Piaţa retail a monitoarelor pentru calculatoare personale a depăşit, în primele cinci luni ale anului, 206 milioane de lei, iar volumul vânzărilor a fost de 303.100 de unităţi, cele mai căutate fiind monitoarele cu cristale lichide (LCD), cu o pondere de peste 94% din total.

Valoarea segmentului monitoarelor LCD a atins în intervalul menţionat 201,1 milioane de lei, reprezentând peste 97% din totalul pieţei, la un volum de 286.000 de unităţi, potrivit unui studiu despre piaţa românească realizat de GfK Group.

Preţul mediu al unui monitor a fost de 628 de lei, cu 124 lei (16,4%) sub nivelul înregistrat la începutul anului, când se cifra la 752 lei. Cea mai accentuată scădere, de 23,3% (79 lei), a fost înregistrată în intervalul ianuarie-mai 2007 de monitoarele cu tub catodic (CRT). Pentru cele LCD, preţul s-a diminuat cu 17,5%, de la 776 lei, în luna ianuarie, la 640 lei, în mai.

Cea mai vândută marcă a fost Samsung, care a acoperit în primele cinci luni o cotă de 21,92% din volumul vânzărilor şi 24%, ca valoare. A doua marcă este LG, cu 20,1% din volum şi 20,98% din valoare, urmată de BenQ, cu o cotă de 9,38% din totalul unităţilor vândute şi 9,4% din încasări.

În prima jumătate a anului 2005, vânzările de monitoare se apropiau de 250.000 de unităţi, cu circa 50.000 de monitoare mai mult decât în acelaşi interval al anului precedent, iar valoarea pieţei era de aproape 150 milioane de lei (43,28 milioane de dolari), conform unui raport realizat de firma britanică de analiză Bryan Norris Associates.

Piaţa retail a PC-urilor, în care sunt incluse calculatoarele personale de birou, computerele portabile (notebook), serverele, staţiile de lucru şi Tablet PC, a atins în primul trimestru al acestui an 230,5 milioane de lei, iar volumul vânzărilor a fost de 138.080 de unităţi.

Cele mai vândute au fost calculatoarele personale de birou (desktop), cu un volum de 112.689 de unităţi, reprezentând 81,6% din volum şi 69% din valoare (159,2 milioane lei). Segmentul notebookurilor a atins în acest interval 69,8 milioane de lei şi 25.191 de unităţi. Ponderea din valoarea pieţei a fost de 30,33%, iar în volum a atins 18,23%.

De remarcat trendul ascendent al vânzărilor de notebookuri, atât ca valoare, cât şi ca număr de unităţi. Astfel, ponderea în volum a crescut în trimestrul unu cu 2,3%, de la 17,1%, în ianuarie, la 19,4%, în martie. Ponderea valorică s-a majorat cu 2,5%, de la 29,5%, în prima lună a anului, la 32%, la sfârşitul primului trimestru. Cea mai vândută marcă de PC-uri a fost Ultra, cu 13,9% din volumul total al vânzărilor primului trimestru şi 10,73% din valoare.

Locul doi a fost ocupat de Davio, cu 9,3% din volum şi 6,86% din valoare, fiind urmată de marca Fujitsu Siemens Computers, cu 5,76% din volum şi 9,26% din valoare. Preţul mediu al PC-urilor a scăzut cu 8,3%, de la 1.727 lei, la începutul anului, la 1.583 lei, în martie. Desktopurile s-au ieftinit cu 9,5%, la 1.320 lei, de la 1.459 lei, iar notebookurile cu 12% (367 lei), preţul din luna martie fiind de 2.610 lei.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite