CNA a stabilit regulile campaniei electorale în audiovizual

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Răsvan Popescu, preşedintele CNA
Răsvan Popescu, preşedintele CNA

Campania electorală în audiovizual se va desfăşura între 11 mai şi 9 iunie, iar candidaţii la alegerile locale se vor putea exprima gratuit în emisiunile informative, electorale şi de dezbatere electorală difuzate de televiziuni şi radiouri, potrivit unui proiect de Decizie a CNA.

Răsvan Popescu, preşedintele CNA, a spus că, potrivit Legii alegerilor locale, 67/2004 cu modificările ulterioare, campania electorală în audiovizual va începe pe 11 mai şi se va încheia pe 9 iunie, ora 7.00, "cu excepţia unor tipuri de emisiuni electorale care nu mai sunt permise cu 48 de ore înaintea zilei votării".

"Campania este gratuită şi poate fi desfăşurată prin intermediul televiziunilor şi radiourilor numai de luni până vineri inclusiv", a spus Răsvan Popescu.

Potrivit acestuia, pe durata campaniei, candidaţii nu pot apărea decât în emisiuni informative, electorale sau de dezbatere electorală.

"Întreaga campanie în audiovizual trebuie să respecte principiile de echilibru, echidistanţă şi imparţialitate", a precizat Răsvan Popescu.

Proiectul de decizie este introdus în dezbaterea publică şi se află pe site-ul CNA, astfel încât toţi cei interesaţi să poată transmite observaţii sau propuneri.

În urma discuţiilor cu radiodifuzorii, CNA va decide termenul limită până la care televiziunile şi radiourile trebuie să anunţe la Consiliu intenţia de a difuza emisiuni electorale.

Potrivit textului deciziei, competitorii electorali trebuie să solicite timpi de antenă radiodifuzorilor privaţi care vor să facă emisiuni electorale.

"Radiodifuzorii privaţi nu sunt obligaţi să facă emisiuni electorale", a precizat, în şedinţa de marţi a CNA, Ioan Onisei, vicepreşedintele Consiliului.

Alegerile locale se vor desfăşura în data de 10 iunie.

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite