România poate deveni una dintre rutele comerciale majore în viitor
0Îmbunătăţirea infrastructurii şi câteva modificări legislative ar putea transforma România în una dintre rutele comerciale majore, prin intermediul portului Constanţa, potrivit companiei de consultanţă şi audit, PricewaterhouseCoopers (PwC).
Reprezentantul PwC apreciază că transportatorii şi companiile logistice vor trebui să se adapteze schimbărilor în dinamica rutelor comerciale pentru a putea să-şi valorifice la maximum oportunităţile de profit.
"România are potenţial de a deveni, prin intermediul portului Constanţa, principala poartă de intrare a bunurilor provenind din Estul Asiei şi Orientul Mijlociu către Europa Centrală şi de Est, şi astfel de a ajunge una dintre rutele comerciale majore din viitor. Dar pentru a-şi maximiza avantajele geografice competitive, în afară de îmbunătăţirea infrastructurii, România trebuie să implementeze câteva modificări legislative esenţiale, care ar transforma-o într-o destinaţie ideală pentru importurile europene. Mă refer în principal la amânarea plăţii TVA la import pentru toate companiile, indiferent de cuantumul importurilor, la implementarea sistemului reprezentării fiscale globale şi la facilităţi vamale precum Agentul Economic Autorizat ", a declarat, într-un comunicat citat de Mediafax, Peter de Ruiter, Partener, liderul Departamentului de Consultanţă Fiscală şi Juridică, PwC România.
Comerţul internaţional şi-a revenit la nivelul de dinainte de criza economică globală, iar în anii următori ierarhiile în comerţul global se vor modifica în mod radical pe măsură ce economiile emergente vor începe să domine principalele rute maritime şi aeriene la orizontul anului 2030, se arată într-un raport al PwC care analizează viitorul comerţului internaţional.
Potrivit raportului, China va depăşi Statele Unite şi va domina comerţul global la orizontul anului 2030, iar patru rute comerciale majore vor aduce oportunităţi semnificative de dezvoltare pentru companiile de transport şi logistice, respectiv regiunea Asia-Pacific, comerţul dintre economiile emergente şi pieţele dezvoltate - îndeosebi ruta Germania-China, comerţul dintre economiile emergente, pe ruta Asia-America Latină şi comerţul dintre China şi Africa.