„Rabla“ vinde Sandero ca pe pâinea caldă
0Datorită cererii mai mari la export şi în România, fabrica Dacia lucrează şi sâmbăta.Programele de înnoire a parcului auto din Germania şi România au impulsionat vânzările Dacia, care se vede nevoită să-şi cheme angajaţii la muncă şi în weekend.
Cererea slabă de pe piaţa auto europeană pare să nu fi afectat şi constructorul naţional Dacia. Numărul de autoturisme noi Dacia înmatriculate în Europa în primele patru luni ale acestui an a crescut cu 6%, la 65.122 de unităţi, pe o piaţă în scădere cu 15,9%, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Producţia Dacia pentru luna aprilie a fost de 23.654 de automobile, în urcare cu 60,4%, în timp ce înmatriculările totale la nivel european au scăzut cu 12,3%.
Piaţa scade, Dacia creşte
Drept urmare, Automobile Dacia va produce, folosind două schimburi, în toate zilele de sâmbătă, cuprinse în perioada 23 mai - 31 iulie, pentru a putea livra autovehicule conform comenzilor.
De exemplu, astăzi, la fabrica din Mioveni se va lucra în trei schimburi, pentru a putea onora comenzile clienţilor şi pentru a permite adaptarea furnizorilor la noul program de lucru.
Succesul Dacia nu ar trebui să mire pe nimeni, pentru că Sandero chiar se ridică la standardele clasei din care face parte. O reclamă difuzată pe posturile spaniole de televiziune înfăţişa un posesor de Logan care stătea în ploaie, tot închizând şi deschizând portbagajul.
La un moment dat, iese soţia din casă şi îl întreabă, contrariată, ce tot face cu portbagajul maşinii. Soţul răspunde foarte fericit, „da... şi totuşi, portbagajul se închide”.
Zilele când uşile sau portbagajul de la Dacia trebuiau forţate pentru a se închide au apus. În interior nu mai zdrăngăne nimic, nu mai trebuie să pui maşina la adăpost ca să nu mai plouă în ea, iar uşile şi portbagajul se închid uşor. Dacă la Logan cei de la Dacia au avut reclamaţii privind plasticul prea ieftin din interior, cu Sandero trecerea la calitate s-a dovedit de bun augur.
Calitate la nivelul concurenţei
Totuşi, mulţi dintre cei care cumpără un Sandero, confundă „calitate” cu „premium”, în sensul că, în continuare, sunt dezamăgiţi de plasticul folosit în exces la interior. Totuşi, avem de-a face cu o maşină ieftină, iar pentru 10.000 de euro nu ar trebui să ai pretenţia că te afli la bordul unui model de lux. Odată aşezat pe scaunul şoferului, îţi dai seama că habitaclul este o evoluţie vizibilă faţă de Logan.
Latura practică a fost neglijată prin reducerea portbagajului
Plasticul folosit la interior este de o calitate mult mai bună, apropiată de cea oferită de modelele concurente. La prima vedere, acesta pare destul de rezistent la uzură în timp. Aspectul este şi el schimbat. Designul nu te lasă mut de uimire, însă nici nu te face să exclami: „încă o maşină urâtă!”.
Farurile şi grila radiatorului sunt elementele care „sar în ochi” la Sandero, în timp ce partea laterală seamănă mult cu Logan. Posteriorul este principala modificare, comparativ cu Logan, pentru că Sandero a renunţat la portbagajul imens. Sandero oferă însă destul spaţiu pentru a primi la bord patru pasageri cu tot cu bagaje.
Sandero diesel, din iunie
Interiorul este aproape identic cu cel de la Logan
Dacia va lansa în România versiunea diesel a modelului Sandero, începând cu luna iunie 2009, după nouă luni de la intrarea pe piaţa din Franţa, unde se vinde la un preţ de plecare de 10.500 de euro.
Oficialii uzinei de la Piteşti au anunţat că tot în acea perioadă vor prezenta Dacia Sandero şi Logan cu motorizări de 1,2 litri pe benzină. Şi în acest caz, ambele versiuni au fost lansate în Franţa, în februarie 2009, la un tarif de bază de 7.800 de euro.