Beizadele pe şosele
0Alexandru Umbrărescu (19 ani), fiul celebrului om de afaceri Dorinel Umbrărescu, întregeşte lista copiilor de bani gata care fac ravagii în trafic. Tânărul s-a angajat într-o depăşire neregulamentară pe Calea Republicii din Bacău şi a provocat un accident în urma căruia a fost rănit grav alături de alte trei personae.
Alexandru Umbrărescu se afla la volanul unui Mercedes clasa G, în valoare de 120.000 de euro, alături de încă trei prieteni. La ieşirea din Bacău spre Adjud, Alexandru s-a angajat într-o depăşire riscantă şi a ajuns pe contrasens, unde a ciocnit pe rând trei maşini: două autoturisme Skoda şi un Opel, toate circulând regulamentar. Mercedesul „prinţişorului" a ieşit apoi în decor, unde a continuat să facă ravagii.
A distrus mai mulţi arbuşti ornamentali, a avariat un stâlp de iluminat stradal şi o ţeavă de susţinere a reţelei de gaz metan. Fragmente ale maşinii au fost împrăştiate pe ambele sensuri de mers, cale de 150 de metri. La locul accidentului, pe şosea, a fost găsit un cuţit de vânătoare, dar poliţia nu a putut stabili cui îi aparţine. Circulaţia rutieră pe Drumul European E85 a fost blocată mai bine de două ore.
Umbrărescu jr, la Spitalul Judeţean Bacău
Patru victime
În urma impacturilor repetate, Alexandru, doi dintre prietenii săi şi şoferul din prima maşină lovită au ajuns la Spitalul Judeţean de Urgenţe. „Alexandru Umbrărescu, de 19 ani, are fracturi de membre şi costale şi traumatism cranio-cerebral. În prezent, pacientul este internat la Secţia de Neurochirurgie", ne-a declarat Natalia Jicmon, purtător de cuvânt al Spitalului Judeţean Bacău.
Cel mai grav rănit este unul dintre prietenii lui Alexandru, Nicuşor Giurgiu (21 de ani), internat cu multiple traumatisme. Alături de acesta au mai fost internaţi în stare gravă Vlad Dăscălescu (25 de ani), un alt prieten de-al lui Umbrărescu, precum şi Cătălin Buruiană (27 de ani) din Moineşti, şoferul uneia dintre Skodele lovite, care a fost diagnosticat cu multiple fracturi.
Transferat la Bucureşti
Tatăl lui Alexandru, Dorinel Umbrărescu, a venit într-un suflet la spital. Avea pregătit un elicopter să-şi transporte copilul la cea mai bună clinică din ţară. Medicii l-au liniştit, asigurându-l că Alexandru este în afara oricărui pericol. Ieri la prânz, Dorinel Umbrărescu a revenit asupra deciziei şi l-a transferat pe fiul său la Spitalul „Bagdasar-Arsenie" din Bucureşti.
Andrei Năstase, fiul fostului premier Adrian Năstase
Umbrărescu are o avere uriaşă
Tatăl lui Alexandru, Dorinel Umbrărescu, supranumit „Regele asfaltului", este originar din comuna Podu Turcului, Bacău. Conform revistei Forbes, Umbrărescu este cotat cu o avere de 380-400 de milioane de euro. Banii i-a strâns după ce firmele sale de construcţii au prins mai multe contracte cu statul pentru reabilitarea mai multor drumuri din ţară.
Începător vitezoman
Alexandru Umbrărescu are permis de conducere din februarie 2009. Fiul „regelui asfaltului" nu şi-a pierdut timpul la volan. „De când a obţinut permisul de conducere a fost sancţionat de trei ori pentru depăşirea vitezei regulamentare", a declarat Narcisa Butnaru, purtător de cuvânt al IPJ Bacău. Pentru accidentul de miercuri seara, lui Alexandru Umbrărescu i s-a întocmit dosar penal pentru vătămare corporală din culpă şi i-a fost reţinut şi permisul de conducere.
Din isprăvile băieţilor de bani gata
Aflate mereu în umbra părinţilor cu notorietate, beizadelele au ieşit în evidenţă numai cu boacănele.
Andrei Năstase
De pildă, Andrei Năstase, fiul deputatului PSD Adrian Năstase. În august 2009, băiatul de politician a rămas fără permis de conducere, după ce a fost prins de poliţişti gonind cu 141 de km/h pe şoseaua Kiseleff, în buricul Bucureştiului. Nemulţumit de postura de pieton, Năstase jr. a contestat sancţiunea în instanţă, argumentând apetitul pentru viteză prin faptul că era urmărit de paparazzi.
Claudiu Hauptmann
În iulie 2009, o altă beizadea a produs o tragedie care a băgat şase oameni în mormânt. Claudiu Hauptmann, de 18 ani, posesor de Peugeot şi fiu de patron de benzinărie şi restaurant în Reşiţa, a provocat un accident teribil pe o şosea din Timiş: a încercat o depăşire în curbă şi a izbit frontal o altă maşină, un Daewoo Espero. Pe o ploaie torenţială, Hauptmann conducea cu 130 de km/h. Toţi cei patru pasageri din Daewoo au murit pe loc. În Peugeot, lângă Claudiu, se aflau iubita lui şi încă un cuplu. Fetele au pierit.
Honorius Prigoană, în celebrul Lamborghini primit de la tatăl său
Honorius Prigoană
În iunie 2008, Honorius Prigoană, fiul cel mare al omului de afaceri Silviu Prigoană, s-a ales cu dosar penal, după ce a fost prins circulând cu un Lamborghini în Bucureşti, în timp ce avea permisul suspendat. Poliţiştii au descoperit infracţiunea când l-au oprit pentru exces de viteză.
Cătălin Plăpcianu
În aceeaşi lună, în acelaşi an - iunie 2008 - a „comis-o" şi fantele de Dorobanţi Cătălin Plăpcianu, proprietar de Lamborghini Murcielago. În timpul unei curse de maşini, Plăpcianu a accidentat grav două fete care se deplasau regulamentar într-un Fiat.
Până la accident, despre Plăpcianu nu se ştia mai nimic. Doar că părinţii au grijă să-i alimenteze contul cu 10.000 de euro lunar. Şi că a fost refuzat de Simona Sensual.
Iustin Covei
În fine, deja celebrul Iustin Covei. Fiul judecătorului Marin Covei de la Curtea de Apel Craiova, s-a făcut remarcat încă din adolescenţă. El a fost prins la volan fără permis, a bătut un poliţist şi a provocat mai multe accidente şi scandaluri pe stradă. Are şapte dosare penale la activ. În prezent, Iustin Covei este cercetat în stare de arest pentru fraude cu carduri bancare.
Iustin Covei este în prezent arestat pentru fraude bancare
„O formă a complexului puterii"
Medicul psihiatru Florin Tudose descrie comportamentul acestor „pseudovedete" la volan. „Este o formă de manifestare a complexului puterii, putere tradusă de obicei în bani, prin care îşi arată dispreţul faţă de ceilalţi, mai săraci şi mai puţin puternici ca ei. Aceşti indivizi n-au ce să etaleze - sunt doar «băieţii lui tata», n-au vreun talent deosebit, n-au valori reale demne de admiraţia celorlalţi, au primit totul de-a gata, fără vreun efort din partea lor - aşa că îşi arată puterea hărţuindu-i pe ceilalţi în trafic, arătând că sunt peste ei, că-i pot călca în picioare fără să le pese. Este o manelizare generală a comportamentului la volan", a declarat Florin Tudose.