2.000 de angajări în serviciile comunitare
0Şomerii se pot angaja la arhive şi salubritate. Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă va aloca 6 milioane de lei pentru şomerii care doresc să lucreze în serviciile comunitare ale primăriilor.
2.000 de şomeri din judeţul Cluj se pot angaja în serviciile comunitare ale primăriilor. Ca soluţie de criză, Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă (AJOFM) Cluj va plasa persoanele ce îşi caută un loc de muncă la serviciile de salubritate sau de arhivare din primării.
Primii 200 de şomeri vor fi angajaţi, săptămâna aceasta, la Primăria Turda, municipiul din judeţ cel mai afectat de criza financiară, cu 900 de disponibilizări în ultimele trei luni.
Angajaţi pentru un an
Programul de angajare va fi demarat, în totalitate, până la 1 martie, potrivit directorului AJOFM Cluj, Daniel Don. Acesta a solicitat un buget de 6 milioane de lei, cu care va cofinanţa programul de angajare a primăriilor şi se arată convins că va fi aprobat de Agenţia Naţională de Ocupare a Forţei de Muncă. „Este şi normal, în condiţiile în care judeţul Cluj este pe locul II în ceea ce priveşte disponibilizările”, a precizat Don.
Muncitorii vor fi plătiţi în lunile februarie-martie, respectiv noiembrie-decembrie exclusiv de AJOFM, iar în restul anului primăriile vor contribui cu 30%. Muncitorii vor lucra în serviciile de salubrizare sau de arhivare ale primăriilor şi vor primi salariul minim pe economie, de 500 de lei, iar cartea de muncă va fi semnată până la sfârşitul anului.