Linie de metrou de un miliard de euro Bucureşti-Otopeni
0Noua rută este una dintre soluţiile pentru decongestionarea traficului infernal de pe DN1. Piaţa Victoriei va fi legată de Aeroportul Internaţional Henri Coandă de un traseu de metrou cu o
Noua rută este una dintre soluţiile pentru decongestionarea traficului infernal de pe DN1.
Piaţa Victoriei va fi legată de Aeroportul Internaţional Henri Coandă de un traseu de metrou cu o lungime de aproape 16 kilometri. Proiectul a fost aprobat ieri de către Consiliul General al Capitalei, care, în urmă cu un an, votase o investiţie de aproximativ 700.000.000 de euro pentru un traseu mai mic cu aproape un kilometru şi cu un număr de 14 staţii plus depou. Noul traseu, mai scump cu 300.000.000 de euro, va avea 19 staţii plus depou.
Pentru realizarea liniei de metrou va fi investit 1.055.031.573 euro, bani care vor proveni atât din fondurile municipalităţii, cât şi din bani de la bugetul de stat şi credite externe. "Obiectivul de investiţie a fost preluat în totalitate de municipalitate, iar noi probabil că-l vom exploata după finalizare", a explicat directorul tehnic al Metrorex, Ştefan Rotaru, faptul că, deşi reţeaua de metrou este în prezent în subordinea Ministerului Transporturilor, noua lucrare va fi gestionată de Primăria Capitalei.
Bani din trei saci
În timpul şedinţei de consiliu de la primărie, consilierul PD Horaţiu Ţica a argumentat investiţia cu nevoia Bucureştiului de o astfel de linie, în condiţiile în care "marile capitale europene beneficiază de o linie de metrou spre aeroport". Alţi consilieri au cerut mai multe lămuriri. "Aeroportul nu este în limita administrativă a Bucureştiului.
Cum va fi plătită investiţia?", a ridicat problema consilierul conservator Victor Adâr. În final, responsabilii municipalităţii au precizat că bucureştenii vor acoperi lucrările până la limita administrativă a oraşului, iar porţiunea din judeţul Ilfov va fi acoperită cu fondurile externe şi de la bugetul de stat.
Noua linie de metrou va fi proiectată pentru o viteză maximă de 80 de kilometri pe oră şi o capacitate orară de transport de 50.000 de călători. Pentru deservirea rutei Victoriei-Henri Coandă vor fi achiziţionate 21 de trenuri de metrou cu câte şase vagoane. Investiţia pentru construcţia noului tronson de metrou va fi eşalonată pe o perioadă de şapte ani. Potrivit indicatorilor tehnico-economici, traseul va fi integral subteran şi va avea în puncte importante de pe traseu, cum e Casa Presei, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa şi Zona Comercială Băneasa.
Avem o reţea de 60 km de metrou
Prima linie de metrou din Capitală a fost inaugurată pe 16 noiembrie 1979. Era vorba de tronsonul Semănătoarea - Timpuri Noi şi măsura opt kilometri. Până în 1990, reţeaua metroului bucureştean a fost extinsă treptat şi structurată pe trei tronsoane.
Acestea măsoară peste 60 de kilometri şi realizează o capacitate de transport de peste 500.000 de călători pe zi. În studiile pentru dezvoltarea metroului se mai află o magistrală care ar trebui să lege Drumul Taberei de Universitate, investiţie estimată la o jumătate de miliard de euro. Acum, Metrorex lucrează la extinderea Magistralei 4, 1 Mai - Laromet şi a tronsonului Nicolae Grigorescu - Linia de Centură.