Contractele pentru drumurile din Moldova - date clientelei politice a PSD
0Contractele încheiate pe vremea PSD-ului, de către fosta conducere a Administraţiei Naţionale a Drumurilor, care au avut girul secretarului de stat Sergiu Sechelariu, sunt luate la verificat.
Contractele încheiate pe vremea PSD-ului, de către fosta conducere a Administraţiei Naţionale a Drumurilor, care au avut girul secretarului de stat Sergiu Sechelariu, sunt luate la verificat.
Corpul de control al AND a identificat până acum mai multe lucrări, de ordinul zecilor de milioane de euro, date cu dedicaţie de către Mircea Săndulescu, fost director general adjunct şi preşedinte al comisiilor de licitaţie, consorţiului format din firmele Spedition UMB SRL - PA&CO International Oituz - Genesis SA Bucureşti. Prima dintre acestea aparţine omului de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu, cunoscut drept omul de casă al tandemului Sechelariu-Mitrea, în timp ce PA&CO îl are ca preşedinte pe Costel Căsuneanu, sponsor PSD cu state vechi. Consorţiul a fost nominalizat ca antreprenor general pentru 6 tronsoane din cele 15 ale unui program de reabilitare în valoare de 62 milioane de euro. Din datele de până acum, rezultă că valoarea contractuală a costurilor de execuţie a fost majorată nejustificat în raport cu cele prevăzute în studiile de fezabilitate. Este cazul contractului de reabilitare a Drumului Naţional 22A Cataloi-Hârşova, unde studiul de fezabilitate prevedea 86 de kilometri, iar într-un final au fost contractaţi doar 51,2 km. Valoarea iniţială era de 10,7 milioane de euro, iar lucrările au fost adjudecate pentru suma de 11,1 milioane euro. La fel s-a întâmplat şi pe Drumul Naţional 11, între Braşov şi Bacău. Deşi s-a contractat numai un kilometru în plus faţă de studiul de fezabilitate, costurile de execuţie s-au triplat, ajungând la peste 11 milioane de euro. O altă modalitate de sprijinire a firmelor protejate de mai-marii din Ministerul Transporturilor constă în furnizarea de date confidenţiale cu privire la ofertele tehnice şi comerciale depuse de societăţile concurente. Ulterior, erau stabilite criterii de evaluare care să le avantajeze pe primele. Mai multe cazuri, printre care şi atribuirea tronsonului de drum Craiova-Drobeta-Turnu Severin, fac acum obiectul unui dosar pe care cei de la AND l-au trimis parchetului.