Constanta: Aeroportul Kogălniceanu, punct strategic pentru turism
0O altă conducere, investiţii şi noi linii aeriene pentru punerea pe picioare a Aeroportului Internaţional Mihail Kogălniceanu
Secretarul de stat din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, Valentin Preda, l-a învestit, ieri, prin ordinul ministrului, pe Cristian Păvălaşc în funcţia de director general şi preşedinte al Consiliului de Administraţie la Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu (AIMK). Numirea acestuia a venit la doar câteva zile după ce a fost inaugurată cursa Bologna – Constanţa.
Pilot încercat
Militar de profesie, Cristian Păvălaşc a activat ca pilot de MiG-uri, la Constanţa, din anul 1988. În anul 1993, la scurt timp de la decolare, aflat la bordul unui MiG 23, Păvălaşc reuşeşte să se catapulteze în ultimul moment după ce avionul este scăpat de sub control. Un an mai târziu, tot la manşa unui MiG 23, Cristian Păvălaşc a reuşit a doua catapultare.
Terminal de marfă Directorul de dezvoltare al AIMK, Constantin Teodorescu, a declarat că anul acesta se au în vedere mai multe investiţii pentru efiecientizarea companiei.
„Vrem să consolidăm cursele Carpatair pe segmentul de cargo pentru poştă şi coletărie. Astfel, vom investi aproape un milion de lei pentru ridicarea unui terminal de marfă cu o capacitate de 10.000 de tone“, a menţionat Constantin Teodorescu.
Consolidarea pistelor
Există şi un proiect pentru consolidarea şi reabilitarea platformelor pentru staţionarea aeronavelor, care să fie echipate cu balizaj de categoria trei. Aici urmează să fie pusă în funcţiune şi o instalaţie care va colecta agentul de degivrare a aeonavelor pentru reducerea poluării.
În acelaşi timp, directorul economic susţine că se intenţionează şi mărirea parcării de autoturisme de la 200 de locuri, în prezent, la 600. Parcarea nu va mai fi liberă, urmând a fi puse bariere şi case de taxare.
Bucureşti, Cluj, Barcelona
De la data de 1 iunie vor exista curse Tarom între Bucureşti şi Constanţa, iar de la 15 iunie, constănţenii vor putea ajunge cu avionul şi la Cluj. Conform statisticilor, conducerea aeroportului susţijne că anul acesta estimează un plus de 30.000 de pasageri, faţă de cei 80.000 de anul trecut, realizându-se astfel un număr record de pasageri: 110.000. Totodată, autorităţile locale poartă discuţii pentru deschiderea unei linii aeriene directe între Constanţa şi Barcelona.
Litoralul românesc a ajuns şi în atenţia israelienilor.
Unul dintre cei mai mari tour-operatori din această ţară şi-a arătat intenţia ca în perioada cuprinsă între lunile aprilie şi octombrie să fie inaugurată o cursă charter pentru turiştii care vor să îşi petreacă sejurul la Marea Neagră. Dezvoltarea turismului pe litoral este strâns legată de cea a aeroportului Mihail Kogălniceanu.
Tour-operatorii străini au afirmat că ar putea reveni pe piaţa românească dacă ar exista curse directe între ţările europene şi Constanţa.
Înscrieri timpurii cu succes
Prezentă la învestirea noului director al aeroportului, Corina Martin, preşedintele Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului - Litoral a anunţat că programul Înscrieri Timpurii, demarat la începutul acestui an, este un adevărat succes. Până în momentul de faţă au fost calculate încasări în valoare de aproape 10 milioane de lei, din fericire majoritatea destinaţiilor fiind în România.
Cele mai multe pachete turistice au fost vândute în vârful de sezon. Evaluările au arătat că aprope 80% din pachete au fost vândute pe litoral.
Turiştii au preferat în acest an hoteluri de trei şi patru stele. Cea mai bine vândută destinaţie a fost staţiunea Mamaia, cu un procent de 50%, iar pe locul doi s-a clasat sudul litoralului. Pachetele scoase pe piaţă au avut reduceri de până la 40%.