Concluzii neplăcute pentru România
0CIA a transferat, totuşi, deţinuţi pe la Kogălniceanu
exclus ca CIA să fi operat transferuri de deţinuţi fără ştirea autorităţilor române.
Claudio Fava a precizat că fostul ministru al apărării Ioan Mircea Paşcu şi fostul director al SRI şi fost consilier prezidenţial pe probleme de securitate naţională Ioan Talpeş au declarat că în perioada 2002-2003 a existat un acord verbal între SUA şi România privind folosirea bazei de la Mihail Kogălniceanu. Autorităţile române nu aveau însă acces la toate facilităţile bazei. Ei nu au exclus totuşi ca oficialii de la Bucureşti să aibă cunoştinţă de aceste zboruri. Mai mult, Fava a aflat că SUA şi România au semnat, la 7 decembrie 2005, un acord oficial, care specifică faptul că avioanele şi celelalte vehicule americane nu pot fi inspectate de către autorităţile române. Raportorul a mai spus că nu s-a întâlnit cu nici un fost angajat al bazei.
La 6 decembrie 2004, un avion al CIA a aterizat pe Băneasa
Membrii comisiei au identificat trei zboruri ale unor avioane folosite de CIA pentru "predări extraordinare", care au aterizat şi în România. Cel puţin alte şase zboruri au trecut şi prin ţara noastră. Fava a dat drept exemplu cazul avionului Gulfstream N478 GS, care a decolat de la Baghram (Afganistan) şi a aterizat pe 6 decembrie 2004 pe Aeroportul Băneasa. El susţine că acest zbor a fost sigur al CIA, sub acoperirea unei companii-fantomă, "Centurial Aviation". Aparatul, care a avut la bord şapte pasageri americani cu paşapoarte de serviciu, a decolat din Bucureşti peste două zile, fără ca autorităţile române să verifice scopul zborului. Raportorul PE a ţinut să precizeze că în Baghram se află baza americană unde sunt ţinuţi prizonierii capturaţi în Afganistan. El spune că nu are niciun dubiu că "Centurial Aviation" este o companie-fantomă a CIA. Dacă încerci să o cauţi, constaţi că nu are director, nu are angajaţi , figurează doar cu adresă, dar poate să folosească aeroporturile militare ale SUA. "Toate datele cu privire la zborul de la Baghram şi cu altele le-am primit de la Eurocontrol, care deţine planurile de zbor din spaţiul aerian european şi a efectuat controale asupra zborurilor gestionate de CIA în ultimii patru ani".
Autorităţile române au tratat superficial problema
Europarlamentarul a calificat drept "superficial" modul în care autorităţile de la Bucureşti au anchetat problema zborurilor CIA şi s-a întrebat de ce oficialii români nu au considerat necesar să-i ceară lămuriri preşedintelui SUA, George W. Bush, după declaraţia acestuia în care a recunoscut existenţa unor asemenea zboruri.