Barca de lux - noua jucarie a romanilor bogati

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dupa "Mertane" au fost Jeep-urile. Dupa apartamentele in buricul Capitalei au fost vilele la munte sau la mare. Acum, vara, pentru romanii bogati, jucaria la moda si emblema averii lor o reprezinta

Dupa "Mertane" au fost Jeep-urile. Dupa apartamentele in buricul Capitalei au fost vilele la munte sau la mare. Acum, vara, pentru romanii bogati, jucaria la moda si emblema averii lor o reprezinta barca de lux. In portul turistic Tomis din Constanta s-a desfasurat, saptamana trecuta, cea de a noua editie a targului Tomis Yacht. Barci din fibra de sticla, din metal sau din lemn, barci de cauciuc gonflabile, motoare pentru barca, generatoare electrice, sisteme radio si GPS, costume de scafandru, unelte pentru pescuit - cam acestea au fost exponatele aduse de firmele participante. Desi exista ideea preconceputa ca romanii ar fi saraci, standurile firmelor n-au dus lipsa nici de vizitatori, nici de cumparatori. Principalele exponate - barcile cu motor - au fost de toate tipurile: de la mici bijuterii cu motoare Diesel, fabricate in Romania, pana la bolizi cu motoare de peste 100 de cai putere, purtand marci occidentale si avand preturi de catalog de zeci de mii de euro. Indiferent de pretul barcii, ea nu are voie sa iasa pe mare daca nu e inmatriculata, daca persoana care o conduce nu are permis si daca barca nu e dotata cu statie radio si cu veste de salvare pentru pasageri. Ce ofera insa barcile din clasa de lux? "In Romania nu se cumpara propriu-zis iahturi - ele sunt foarte scumpe, chiar si in Occident. In Romania se cumpara barci de agrement. Intr-un an se vand cam 30-35 de barci de lux si cam 40-50 de barci ieftine", ne-a pus in tema, inca de la inceput, reprezentantul firmei Euronautica, Matei Rosu. Una dintre cele mai vandute barci de agrement este, anul asta, "Azzura", echipata cu motor de 70 de cai putere, care ajunge, cu tot cu TVA, la 15.000 de euro. Dar o barca de agrement cu dotari de lux poate costa si 40.000 de euro. In banii astia intra ambarcatiunea propriu-zisa, motorul pe benzina (care insa poate fi cumparat si separat) si diverse dotari specifice: cabina interioara, punte pentru facut plaja (deasupra cabinei), chiuveta si dus, toaleta, frigider, banchete pentru dormit, priza pentru bricheta si pentru incarcat telefonul mobil, lumini de navigatie si ancora electrica. O barca de acest gen, "Sea Lady", marca Ranieri, cu care chiar am avut sansa sa iesim pe mare, are motor Johnson de 225 de cai putere, cu sase cilindri in V, si atinge 85 de kilometri la ora. Deja la 60 de kilometri la ora, apa devine dura ca o sosea, iar barca sare din val in val si zdruncina ca o masina care trece prin gropile Bucurestiului. La viteza maxima, o asemenea ambarcatiune are o autonomie de sapte ore. Pe langa pretul initial al barcii, in functie de bugetul pe care doreste sa-l investeasca in noua lui jucarie, proprietarul isi mai poate cumpara aragaz, GPS, sonar, busola si o multime de alte accesorii. In functie de producator si de model, un GPS costa intre 200 si 600 de dolari. O busola clasica e 200 de dolari, o vesta de salvare - 700.000 de lei, iar un spray pentru lustruit barca e zece euro. Peridocul cu care se transporta barca pe uscat se cumpara tot separat si costa cam 1600 de euro. Romanii care n-au atat de multi bani se pot multumi cu barci facute la Galati, care arata si ele foarte bine, dar au performante mai modeste - motor Diesel de sapte cai putere, viteza maxima de 15 kilometri la ora, ceea ce le face foarte potrivite pentru pescuit sau pentru plimbari pe lac sau in Delta Dunarii. O asemenea barca ajunge si ea pe la 10.000 de euro, dar are avantajul unui consum redus: doar un litru de motorina pe ora, in conditiile in care o barca cu motor pe benzina, de mare putere, consuma pe ora pana la 45 de litri de benzina fara plumb... Totusi, specialistii ne-au asigurat ca intretinerea unei barci de agrement nu e mai costisitoare decat a unui autoturism. Dupa ce-ti cumperi barca (cu toti banii jos, in rate sau in leasing), faci scoala si iti iei permisul de conducator de barca, nimeni nu te mai poate opri sa te duci sa te plimbi cu ea pe orice apa din Romania. "Luciul de apa e al intregului popor!", ne-a asigurat Matei Rosu.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite