Cu motorul pe tobogan

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Julien Dupont a făcut show
Julien Dupont a făcut show

Francezul Julien Dupont a făcut show cu ocazia primului trial organizat vreodată în România. Sorin Craioveanu „Craiu“ (auto), Julian Răduţă (moto) şi Mihai Concioiu (ATV) au câştigat cele trei curse de trial organizate lângă Palatul Copiilor din Bucureşti.

Circa 15.000 de bucureş-teni, în majoritate tineri pasionaţi de sporturile cu motor, şi-au dat întâlnire în vecinătatea Palatului Copiilor din Bucureşti. Ei au asistat la Off Road Arena, primul sincron trial organizat vreodată în ţara noastre.

Interesul acestora a fost cu atât mai mare cu cât au avut posibilitatea de a-l urmări pe francezul Julien Dupont, unul dintre specialiştii disciplinei. El a evoluat între curse, însă nu pe traseul parcurs de concurenţi, ci acolo unde i s-a părut a fi mai potrivit posibilităţilor sale. Sportivul originar din Lyon s-a căţărat mai întâi pe un rezervor, unde a executat un burnout.

Apoi, aflat pe motocicleta sa, Dupont s-a dat... huţa pe toboganele ştrandului din apropiere! La show a participat şi orădeanul Robert Kovacs, specialistul nostru în trial urmând a participa anul viitor la Campionatul European, în secţiunea rezervată bicicletelor.

Sport inventat în Marea Britanie

Disciplină sportivă organizată cu motociclete, biciclete, automobile sau camioane, trialul are ca scop parcurgerea unui traseu pe care se află diferite obstacole naturale sau artificiale. Cum sugerează şi numele ei - "trial" înseamnă, în engleză, "încercare" -, ea a fost practicată mai întâi, la începutul secolului XX, în Marea Britanie de către "gentlemen farmers". Cu toate că nu se pune problema atingerii unor viteze ridicate, nici nu ar fi posibil, de altfel, există un timp limită în care trebuie parcurs un traseu. De asemenea, întrecerile pot avea loc atât în aer liber, cât şi în sală.

81 de autovehicule în curse

Competiţia propriu-zisă s-a desfăşurat sub semnul cifrei 3. Au existat trei trasee, tot atâtea clase şi curse. După sesiunea de calificări, în cursă au rămas 32 de autovehicule (iniţial, au fost 39), 16 motociclete (iniţial, au fost 22) şi 16 ATV-uri (iniţial, au fost 20), cursele desfăşurându-se după un sistem piramidal (plecare în cursă s-a făcut în ordinea inversă a timpilor obţinuţi, de la cel mai lent până la cel mai rapid).

Victoria a revenit unor piloţi obişnuiţi să concureze în astfel de concursuri. La auto cei mai tari au fost Sorin Craioveanu "Craiu", campion naţional de off-road, şi Elena Ştef, care au concurat cu un Merceds-ul Clasa G.

La moto pe primul loc s-a clasat Julian Răduţă, campionul naţional de motocross luptându-se pe rând cu trei dintre componenţii lotului naţional de enduro care în acest sezon a cucerit titlul în Europa de Est, iar la ATV-uri s-a impus Mihai Concioiu, pe un Yamaha Grizzly.
Cum acţiunea a avut succes organizatorii au promis că o vor repeta anul viitor.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite