Reacţia Palatului Victoria la documentele prezentate de Liviu Iolu: Nu au nicio legătură cu Guvernul sau cu aparatul de lucru al prim-ministrului

Reacţia Palatului Victoria la documentele prezentate de Liviu Iolu: Nu au nicio legătură cu Guvernul sau cu aparatul de lucru al prim-ministrului

Foto Shutterstock

Informaţiile apărute în presă cu privire la existenţa unui document transmis în atenţia premierului Florin Cîţu, referitor la constituirea unui grup de lucru în cadrul Ministerului Sănătăţii privind verificarea raportărilor zilnice privind evoluţia pandemiei COVID-19 sunt false şi lipsite de fundament, transmite Executivul.

Ştiri pe aceeaşi temă

Guvernul precizează că la cabinetul prim-ministrului, la Registratura Generală şi la Secretariatul General al Guvernului nu a fost înregistrat niciun document cu acest subiect.
 
De asemenea, Executivul anunţă că ”la nivelul aparatului de lucru al Guvernului vor continua verificările şi, dacă se va dovedi că atribuirea caracterului oficial al documentului este falsă, cu siguranţă organele competente se vor autosesiza”.
 
Precizările vin după ce fostul purtător de cuvânt în Cabinetul Cioloş şi membru în Consiliul Naţional al PLUS Liviu Iolu a prezentat duminică seară un document din 12 aprilie, de la cabinetul fostului secretar de stat în Ministerul Sănătăţii Andreea Moldovan, care prevede constituirea grupului tehnic de lucru în vederea verificării modalităţii de raportare a datelor referitoare la infecţia cu virusul SARS-COV-2. "Nu ştiu cine îl consiliază pe domnul Cîţu, dar îi îngroapă zilnic orice urmă de onorabilitate şi îl îndeamnă să mintă", a afirmat Iolu.
”Informaţiile apărute în presă cu privire la existenţa unui document transmis în atenţia premierului Florin Cîţu, referitor la constituirea unui grup de lucru în cadrul Ministerului Sănătăţii privind verificarea raportărilor zilnice privind evoluţia pandemiei COVID-19 sunt false şi lipsite de fundament. La cabinetul prim-ministrului, la Registratura Generală şi la Secretariatul General al Guvernului nu a fost înregistrat niciun document care să facă referire la înfiinţarea sau activitatea unui asemenea grup de lucru. Aşa zisele documente apărute în spaţiul public nu au nicio legătură cu Guvernul sau cu aparatul de lucru al prim-ministrului sau Guvernului”, precizează Executivul.
 
Conform precizării transmise luni dimineaţă, numărul de înregistrare primit de un document preluat la Cabinetul prim-ministrului, Registratura Generală sau Secretariatul General al Guvernului este format din patru cifre, precedat de un număr specific cabinetului la care este înregistrat: 5/xxxx în cazul cabinetului prim-ministrului, 17/xxxx în cazul Registraturii Generale şi 20/xxxx în cazul Secretariatului General al Guvernului. 
 
”Subliniem, de asemenea, că la preluarea unui document oficial, persoana care preia documentul semnează menţionând numele în clar, pentru a putea fi identificată. 
 
Dacă documentul este transmis în plic închis, plicul se deschide, iar numărul de înregistrare este menţionat pe documentul oficial. Facem aceste precizări tehnice pentru a dovedi faptul că ceea ce a fost publicat în spaţiul public nu reprezintă un document oficial înregistrat la cabinetul prim-ministrului sau Secretariatului General al Guvernului. Corespondenţa apărută în spaţiul public nu poartă însemnele corecte unor documente oficiale înregistrate la Cabinetul prim-ministrului, Registraturii Generale sau Secretariatului General al Guvernului. A susţine că respectiva corespondenţă reprezintă documente înregistrate oficial, denotă lipsa cunoaşterii rigorii corespondenţei instituţionale şi a procedurilor administrative”, potrivit Guvernului.
 
La nivelul aparatului de lucru al Guvernului vor continua verificările şi, dacă se va dovedi că atribuirea caracterului oficial al documentului este falsă, cu siguranţă organele competente se vor autosesiza.
 
Citeşte şi:

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările