Care sunt magazinele Carrefour cu cele mai mari probleme, în urma controalelor ANPC

Care sunt magazinele Carrefour cu cele mai mari probleme, în urma controalelor ANPC

Control ANPC la magazinele Carrefour, foto ANPC

Controlul inspectorilor Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorului au scos la iveală probleme semnificative în majoritatea magazinelor Carrefour vizat, dar la unităţile de la Park Lake şi Grand Arena din Bucureşti s-a propus închiderea raioanelor de gastronomie. Valul recent de nereguli găsite la mai mulţi producători deschide discuţia despre despăgubirile la care sunt îndreptăţiţi consumatorii.

Ştiri pe aceeaşi temă

 
Peşte alterat, mâncare despre care nu se ştie când a fost gătită, carne ţinută în condiţii neconforme şi mizerie în cuptoare şi în spaţiul de lucru – acestea au fost principalele probleme scoase la iveală de o nouă rundă de controale ale Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), de data aceasta în magazinele Carrefour din întreaga ţară.
 
Mai exact, controalele desfăşurate recent au vizat 14 magazine Carrefour din mai multe oraşe ale ţării şi s-au soldat cu amenzi, confiscări de produse şi posibilitatea unor lacăte pe uşă pentru două dintre unităţile verificate. Din 6724 kg de alimente controlate, la 1660 kg s-au constatat abateri serioase de la normele în vigoare, aducând amenzi în valoare totală de 301.000 de lei şi trei avertismente. Mai mult, s-a propus oprirea temporară a prestării serviciilor din raionul gastronomie pentru două magazine, precum şi propunerea opririi temporare a întregii activităţi comerciale din două unităţi economice.
 
Carrefour Park Lake şi Carrefour Grand Arena au cel mai mult de suferit pe termen lung în urma acestor controale. În cazul primului magazin, peştii alteraţi şi expuşi spre vânzare la temperaturi neconforme, precum şi produse gastronomice al căror termen de consum era depăşit au dus la propunerea de închidere completă pentru şase luni a raionului de gastronomie. Aceeaşi măsură a fost dispusă şi în cazul celui de-al doilea magazin, aici problemele principale constând în comercializare de preparate culinare calde la temperaturi neconforme cu legislaţia în vigoare şi în comercializare de peşte cu arsuri de congelare şi legume şi fructe mult depreciate calitativ.
 
 
Nici magazinele Carrefour din afara Capitalei n-au fost găsite în regulă. În cazul magazinului din Satu Mare, prăjiturile expirate au atras o propunere de încetare a practicii comerciale incorecte, iar la Baia Mare, practica înşelătoare de menţionare a maionezei în preparea unor produse culinare a dus la o sancţiune identică.
 
„În primul rând, e foarte important că se fac publice aceste controale pentru ca şi noi, în calitate de consumatori, să putem lua decizii în cunoştinţă de cauză. Sper ca de acum încolo să devină o normalitate, să nu mai fie ascuns sub preş numele şi ceea ce se găseşte la anumiţi agenţi economici”, a declarat preşedintele InfoCons Sorin Mierlea. Acesta a mai observat şi că mărimea unor agenţi economici şi importanţa lor pe piaţă nu ar trebui să fie o garanţie pentru o practică conformă cu legislaţia, dar nici un motiv de intimidare pentru inspectorii Protecţiei Consumatorului.
 
„Chiar şi aceste magazine mari din industrie au probleme, iar eu cred că acestea trebuie arătate şi monitorizate şi mai ales făcute publice. Mai important este să nu fie doar ceva episodic pentru că nu se face primăvară cu o singură floare. Cu alte cuvinte, e important ca aceste controale să continue şi să se extindă şi la alte branduri pentru a nu se crea o impresie greşită. În cazul magazinelor care au condiţii bune, să se spună public acest lucru, iar la cele care stau rău, din nou, să se facă numele lor public. Suntem 19 milioane de consumatori care aleg produse şi servicii şi trebuie s-o facem în cunoştinţă de cauză, iar cum noi nu putem să facem aceste controale, neavând timp, plătim taxe şi am angajat anumiţi experţi să facă acest lucru în numele nostru”, a explicat Sorin Mierlea.
 
Reacţia lanţului de magazine Carrefour
 
Carrefour a anunţat demararea unui proces amplu de verificare a condiţiilor de păstrare şi comercializare a produselor proaspete, precum şi continuare programelor în care lanţul de magazine se angajase deja, precum tranziţia către etichete electronice, îmbunătăţirea progresivă a echipamentelor din raioanele de gastronomie sau peşte. În anumite cazuri, conducerea Carrefour a acceptat accelerarea modernizării raioanelor, precizând într-un comunicat de presă că acest lucru ar putea duce la închiderea lor temporară în perioada următoare.
 
„Tratam extrem de serios orice problemă referitoare la standardele sanitare şi de calitate. În acest sens, am aprecia să nu fie aduse în spaţiul public informaţii inexacte, trunchiate sau distorsionate - incluzând titluri despre închiderea magazinelor Carrefour pe termen mediu, înainte ca rapoartele ANPC să fie finalizate sau planul de măsuri să fie agreat. Aceasta deoarece ne găsim într-o situaţie ingrată, în care nu putem să clarificam diverse aspecte aflate pe agenda publică, deoarece procesele legale nu au fost finalizate”, mai arată comunicatul de presă transmis de Carrefour.
 

Valul de nereguli deschide discuţia despre despăgubiri

 
Carrefour nu este primul lanţ de magazine unde inspectorii ANPC au găsit probleme grave în ultimele săptămâni. Fast-food-urile din mall-ul Sun Plaza, celebrele restuarante bucureştene „La Cocoşatu” şi „La Gil”, Selgros şi KFC sunt doar cele mai importante unităţi economice care au fost depistate de autorităţi ca fiind în afara legislaţiei prin care se asigură siguranţa şi sănătatea consumatorilor. 
 
Valul de nereguli aduce, astfel, tot mai serios în atenţia publică posibilitatea consumatorilor de a acţiona în instanţă şi de a cere despăgubiri de la aceste unităţi economice dacă se dovedeşte în urma analizelor medicale că sănătatea lor a fost pusă în pericol. „Consumatorii pot fi ajutaţi de organizaţiile de protecţie a consumatorului în aceste demersuri, dar trebuie să se adreseze şi autorităţilor prin sesizări şi reclamaţii”, a explicat Sorin Mierlea, acesta adăugând că astfel de unităţi economice trebuie trase la răspundere şi penalizate pentru daunele materiale şi morale pe care practicile lor le-au produs.  
 

 

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările