Greşeli în şofat care cresc foarte mult consumul de carburant. Cât combustibil se risipeşte la depăşirea limitei legale

Greşeli în şofat care cresc foarte mult consumul de carburant. Cât combustibil se risipeşte la depăşirea limitei legale

Preţul mereu în creştere la benzină şi motorină determină tot mai mulţi şoferi să caute soluţii care să le scadă cheltuielile. Specialiştii recomandă un stil domol de şofat, care poate duce la o economie de sute de lei anual în bugetul familiei, în detrimentul economizoarelor de carburant.

Ştiri pe aceeaşi temă

Pentru a face economie la combustibil trebuie să aplicaţi câteva măsuri simple. În primul rând, trebuie să ştiţi că viteza de deplasare influenţează consumul de combustibil întrucât autovehiculele au nevoie de mai multă energie pentru a se deplasa mai rapid. 
 
Dacă rularea în limitele legale din afara localităţilor consumă aproximativ 40% din energia autoturismului, acest procent se modifică rapid la cea mai mică creştere de viteză.
 
”Dacă accelerezi de la 0 până la 60 km/h, vei consuma semnificativ mai mult decât dacă accelerezi doar până la 50 km/h! Cât de mult? Cu peste o treime mai mult, pentru o diferenţă insesizabilă de viteză! Deci, dacă viteza ta maximă în oraş va fi de 50 km/h, vei remarca o scădere sensibilă a consumului! La fel şi în afara oraşului - o reducere cu 10% a vitezei duce la o reducere sensibilă a consumului de carburant”, scrie promotor.ro.
 
Sunt studii care arată că la o viteză de 110 km/h se consumă cu 9% mai mult carburant decât la o viteză de 100 km/h şi cu 15% mai mult decât la o viteză de 90 km/h. 
 
Totodată, depăşirea cu numai 10 km/h a limitei maxime de viteză admisă pe autostrazi - 130 km/h - poate cauza o creştere şi cu aproape 25% a consumului de combustibil. 
 
Cel mai indicat mod de a folosi un motor atunci când doriţi să faceţi economie la carburant este utilizarea sa la limita minimă a regimului optim de turaţie. Asta înseamnă că trebuie să vă obişnuiţi să schimbaţi treptele de viteză destul de repede în sus, fără a ţine motorul subturat până începe să tremure, dar şi fără a-l tura excesiv.
 
”Pentru a conduce cât mai economic, viteza trebuie schimbată la 2.000 - 2.500 rotaţii pe minut. Consumul de combustibil creşte odată cu turaţia motorului”, spune mecanicul Adrian Dinică.
 
Este bine de ştiut că de câte ori frânaţi, de fiecare dată risipiţi carburant. De aceea, încercaţi să conduceţi în aşa fel încât să fiţi nevoiţi să frânaţi cât mai puţin, deoarece prin frânare se pierde din energia maşinii.
 
 
Atunci când şofaţi la distanţă mică de autoturismul din faţă nu faceţi altceva decât să vă expuneţi unor riscuri dar şi să consumaţi mai mult carburant, din cauza frânărilor şi accelerărilor foarte dese. O distanţă corespunzătoare permite decelerarea fără să fie necesare frânările bruşte.
 
Dacă păstraţi distanţa, veţi folosi cu uşurinţă frâna de motor. Experţii spun că frâna de motor ar trebui utilizată tot timpul, nu doar atunci când pe jos este zăpadă sau gheaţă, şi nu doar atunci când ne deplasăm în afara oraşului. 
 
Efectele utilizării frânei de motor nu se regăsesc doar la nivelul consumului de carburant, ci ele pot fi regăsite şi asupra eficienţei frânării şi a nivelului de uzură a plăcuţelor de frânare.
”Fiecare şofer trebuie să îşi descopere manevrele sau obiceiurile greşite şi să le elimine treptat. Schimbarea stilului de şofat poate aduce, chiar la aceeaşi maşină, la economii ce pot depăşi 1.000 de lei pe an”, spune Adrian Dinică, mecanic auto.
Reducerea consumui se mai poat realiza şi prin folosirea cu moderaţie a dotărilor maşinii. Aerul condiţionat, încălzitoarele pentru geamuri, ventilatoarele, contribuie la un consum mai mare de combustibil. 
 
Trebuie luat totuşi în considerare faptul că nici şofatul cu geamurile deschise nu este recomandat la viteze mari. La drum lung şi viteze mari se recomandă aerul condiţionat, iar la drumurile prin oraş, deschiderea geamurilor.
 
Încă un sfat pentru reducerea consumului se referă la uşurarea maşinii de tot felul de lucruri inutile. Curăţaţi portbagajul, apoi, dacă mergeţi prin oraş, nu umpleţi complet rezervorul ci lăsaţi-l undeva la jumătate. Este bine de ştiut că fiecare 35 de kilograme în plus vor creşte consumul maşinii cu circa 1-1.5%.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările