STUDIU Mai mult de jumătate din consumatori vor da mai puţini bani pe cadourile de Crăciun

STUDIU Mai mult de jumătate din consumatori vor da mai puţini bani pe cadourile de Crăciun

Circa 58% dintre consumatori declară că vor restrânge bugetul alocat cumpărăturilor de Crăciun, după un an cu multe provocări, însă mai mult de jumătate (51%) spun că vor face cadouri mai personalizate, iar 45% vor investi mai mult timp în a le alege sau a le confecţiona, arată un studiu Mastercard.

Ştiri pe aceeaşi temă

Potrivit acestuia, consumatorii vor dedica mai mult timp şi efort cadourilor de Crăciun din acest an – trei sferturi (77%) dintre europeni spun că 2020 este anul care le-a amintit care sunt lucrurile cu adevărat importante în viaţă şi 65% îşi propun să ofere cadouri cu însemnătate.

Provocările aduse de 2020 i-au făcut pe oameni să fie mult mai grijulii în fiecare zi, chiar şi faţă de cei pe care nu îi cunosc, iar 17% afirmă că au cumpărat cadouri pentru un străin, în semn de susţinere pentru cei nevoiaşi, după un an dificil.

Aproape jumătate (48%) dintre europeni au cumpărat cadouri pentru a susţine o cauză: 1 din 5 (18%) au cumpărat produse pentru a sprijini o asociaţie caritabilă, 17% au achiziţionat cadouri care susţin adopţia animalelor de companie, iar 14% au făcut donaţii direct către o asociaţie, în numele cuiva. În plus, 19% au declarat că au cumpărat felicitări de Crăciun caritabile anul acesta.

De asemenea, europenii sunt mult mai atenţi şi la magazinele de unde cumpără în acest an. Jumătate  (50%) au declarat că, prin intermediul cadourilor de Crăciun, au putut contribui cu ceva pentru comunitate. Astfel, 59% au cumpărat de la producători locali pentru a ajuta la redresarea comunităţii, 44% au cumpărat felicitări de Crăciun de la mici afaceri locale, 61% vor cumpăra alimentele şi băuturile pentru masa de Crăciun de la un magazin local, iar 27% au rezervat o masă pentru cina de Crăciun la un restaurant independent din cartierul în care locuiesc.

Coşurile cu produse artizanale (38%), cadourile pentru relaxare (37%) şi fotografiile înrămate (35%) sunt primele pe lista de cadouri menţionate de consumatori, urmate fiind de experienţe oferite cu scopul de a petrece timp împreună (32%) şi decoraţiuni personalizate (26%).

Pentru mulţi dintre noi, Crăciunul va arăta, fără îndoială, foarte diferit în acest an. Sezonul Sărbătorilor de iarnă a fost dintotdeauna o ocazie pentru cumpărături, însă, odată cu provocările din 2020, este emoţionat faptul că europenii aleg să dedice mai mult timp, efort şi valoare personală cadourilor de Crăciun”, a declarat Mark Barnett, Preşedintele Mastercard Europe. „Micile afaceri reprezintă coloana vertebrală a economiei europene, aşa că achiziţiile locale vor face o mare diferenţă anul acesta, atât pentru comunitate, cât şi pentru întreaga economie.

Top 10 cadouri:

1)      Coşuri cu produse artizanale (38%)

2)      Cadouri pentru relaxare (37%)

3)      Fotografii înrămate sau albume (35%)

4)      Experienţe oferite drept cadou, pentru a petrece mai mult timp împreună (32%)

5)      Decoraţiuni personalizate (26%)

6)      Set de haine pentru cupluri (23%)

7)      Lumânări handmade (16%)

8)      O ilustraţie sau un desen (15%)

9)      O poezie sau o poveste scrisă de cel care o dăruieşte (12%)

10)   Jocuri de societate realizate în casă (11%)

Studiul a fost realizat cu ajutorul companiei de cercetare Fly Research, în noiembrie 2020, şi a cuprins un eşantion de 16.000 respondenţi adulţi din 15 ţări europene.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările