Stiri despre scoli-pilot

    26 rezultate: Sortare: Cronologic ↓ Dupa popularitate
  • Duşul rece necesar şi ieşirea din negare a Sistemului: planuri-cadru noi, în... 2023!...
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Duşul rece necesar şi ieşirea din negare a Sistemului: planuri-cadru noi, în... 2023!...

    Nu mulţi miniştri ai Educaţiei au avut curajul să denunţe public, voalat sau pe faţă, falimentul status quo-ului curricular mioritic – mai mult, să-şi şi asume resetarea întregului proces, pentru reinventarea sa structurală. Dacă nu greşesc, nici un (în două cuvinte - aşa vreau eu) ministru, până la cel în funcţie, acum. E pilula de sistem cea mai amară cu putinţă, dar critic necesară dacă vrem să scoatem Şcoala din comunism, pe bune.

  • O.M. / M.O. Şcoli-pilot, cu acte în bună regulă
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    O.M. / M.O. Şcoli-pilot, cu acte în bună regulă

    În 7 septembrie, trei şcoli-pilot şi-au văzut publicate ordinele în baza cărora pot funcţiona altfel. În 21 septembrie, celelalte trei au intrat în posesia aceloraşi documente oficiale, toate şase O.M. fiind emise în 31 august. Acest sextet birocratic istoric de top, acum în M.O., marchează începutul erei subsidiarităţii curriculare în sistemul public al Educaţiei din România. Adică desprinderea Şcolii ca sistem de paradigma sa comunistă.

  • Şase şcoli-pilot probează tehnici de predare după model occidental
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Şase şcoli-pilot probează tehnici de predare după model occidental

    Din toamnă, şase şcoli-pilot vor funcţiona după un sistem nou de predare-învăţare, mai aproape de nevoile şi dorinţele elevilor, dar şi de exigenţele unui învăţământ de secol XXI. Modelele care se vor dovedi de succes vor fi propuse spre scalare la nivel naţional, iar programul de pilotare va continua şi în anii următori.

  • 31 august 2021. Punctul de inflexiune. Şcoli-pilot pentru arhitecturi curriculare de secol XXI, din anul şcolar 2021-2022
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    31 august 2021. Punctul de inflexiune. Şcoli-pilot pentru arhitecturi curriculare de secol XXI, din anul şcolar 2021-2022

    Un Preşedinte. Un prim-ministru. Un consilier prezidenţial. Doi miniştri ai Educaţiei, trei secretari de stat, un secretar general şi o echipă de funcţionari de rang înalt din acelaşi minister – toţi, în clipele lor de graţie. O colecţie superbă de directori şi profesori din şcoli curajoase. Cohorte de prieteni profesionişti minunaţi, de dincoace şi de dincolo de Prut. Focus şi lobby 24/7, ani şi ani – ultimii doi, la blană. Ca la carte. Done!

  • România educată, în România feudală
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    România educată, în România feudală

    Adică (şi) înţesată de reţele de feude, letale până în măduva fiinţării noastre ca naţie, ca societate. Cangrena politică din Educaţie, înstăpânită cvasi-metastazic, vă e de ajuns ca exemplu de feudalizare ucigătoare? Ea consfinţeşte prezenţa elefantului uriaş în bătătura Şcolii fascinantei Românii. Miza de securitate naţională nu e de a face cam altceva, cam altfel sau la fel ca până acum. Miza noastră vitală este de a face ALTFEL, ALTCEVA.

  • Pilotare curriculară 2021-2022. Testul real de voinţă politică PNL & USR-PLUS & UDMR
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Pilotare curriculară 2021-2022. Testul real de voinţă politică PNL & USR-PLUS & UDMR

    Intenţionat n-am scris şcoli-pilot. Dacă ne îmbătăm cu apă rece şi ne furăm căciula pe faţă, adunăm otova într-un snop ce ne vine la îndemână, legăm snopul cu o panglică frumoasă pe care scriem pilotare, şi vindem iute încă o formă fără fond, ready-made. Nu. Miza excepţională este ca, în anul şcolar 2021-2022, cel puţin o şcoală să piloteze propria ofertă curriculară. Curriculum oferit de şcoală. Curriculum la decizia elevilor, din oferta şcolii.

  • Hard fără soft, formă fără fond
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Hard fără soft, formă fără fond

    Puneţi o piramidă cu susu-n jos. Stă de una singură dreaptă, sprijintă doar în vârf? Nu stă. Cade pe-o rână. Aşa şi cu Educaţia. Zile de şcoală mai multe ori mai puţine, semestre ori trimestre, directori făcuţi într-un fel ori altul, inspectorate croite ca acum ori altfel, profesori şcoliţi în fel şi chip... Fără curriculum de secol XXI, mai devreme ori mai târziu, toate se vor hâi pe-o rână, forme fără fond. Asemeni piramidei cu susu-n jos.

  • En attendant...
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    En attendant...

    Vrem sau nu, ne place sau nu, săptămâna are 5 zile de lucru, luni-marţi-miercuri-joi-vineri. Vrem sau nu, ne place sau nu, dacă facem şcoală 5 ore pe zi la gimnaziu şi 6 ore pe zi la liceu, bugetul săptămânal de timp pe care îl avem la dispoziţie este de 25 de ore la gimnaziu şi 30 de ore la liceu. În această realitate, “luatul din foarfecă” a fost, este şi va fi mereu opţiunea din start falimentară la fiecare iteraţie de noi planuri-cadru.

  • Foarfeca la români. Pildă de plan-cadru
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Foarfeca la români. Pildă de plan-cadru

    “Planul-cadru […] este una din relele eternizate ale şcolii noastre, ca toaleta din curtea şcolii, ca subfinanţarea şi ca analfabetismul funcţional” Şi, încă: “Despre planul-cadru se vorbeşte în termeni de foarfecă; exclusiv şi dintotdeauna. E ca un reflex de client care de când se ştie vrea ca frizerul să-l ia din foarfecă, [...], în baza convenţiei fatale că orice se taie creşte la loc.” Florin Antonescu, “Tribuna Învăţământului”. Genial!

  • #Art26LEN. Cereţi!
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    #Art26LEN. Cereţi!

    ORDIN nr. 4.811 din 30 iulie 2020. “[…] Capitolul II. Selecţia unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de şcoli-pilot, şcoli experimentale şi şcoli de aplicaţie / […] (2) Criteriile de selecţie pentru şcolile-pilot sunt: a) SOLICITARE SCRISĂ din partea unităţii de învăţământ pentru FUNCŢIONARE CU STATUT DE ŞCOALĂ-PILOT; […]” Acum e clipa. Suntem în februarie. Anul şcolar 2021-2022 începe în septembrie. CEREŢI! CEREŢI! CEREŢI!

  • Blocaj curricular, în fapt. Nevoia acută de Reset
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Blocaj curricular, în fapt. Nevoia acută de Reset

    A rostit verdictul ministrul Educaţiei însuşi: „La planurile-cadru de liceu […] am depăşit 10.000 de propuneri de modificare. Aceste planuri-cadru […] au fost lansate în dezbatere publică de îndată ce mi-am preluat mandatul. Numărul de propuneri de modificare a fost atât de mare încât, practic, nimănui nu convin. Am impresia că nu mai plac nici măcar celor care le-au făcut […]” Ce-i de făcut? Curaj. Discernământ. Acţiune urgentă. Reset sistemic.

  • Exasperantul
nod gordian, făcutul planurilor-cadru. Noaptea neputinţei de
sistem. ROŞU-GALBEN-VERDE
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Exasperantul nod gordian, făcutul planurilor-cadru. Noaptea neputinţei de sistem. ROŞU-GALBEN-VERDE

    Iar e ca la nebuni: disonanţă de proces structurală, frână până la blană, frică de schimbare halucinantă. Criză de timp. De râs, dacă n-ar fi de plâns. După întâlnirea de la Parlament (“Curriculum modern pentru o Românie educată”), consumată ca în lumile paralele din Matrix, mi-e limpede că singura soluţie ca să nu ne luăm câmpii iar rămâne lovitura fulgerătoare de sabie, menită să taie pe veci un hâd nod gordian, imposibil de descâlcit altfel.

  • Planuri-cadru,
2019-2020 – doi ani încremeniţi. Disonanţă de proces, structurală. Tras de timp, pe faţă. Frică de schimbare, din cer până-n pământ. 2021, în fundătură iar?
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Planuri-cadru, 2019-2020 – doi ani încremeniţi. Disonanţă de proces, structurală. Tras de timp, pe faţă. Frică de schimbare, din cer până-n pământ. 2021, în fundătură iar?

    Facem aşa: cea mai tare echipă din profi de Latină proiectează de una singură planurile-cadru, cap-coadă (gimnaziu, 25 de ore pe săptămână; liceu, 30 de ore pe săptămână). În paralel, cele mai tari echipe de profi de Mate… Istorie… Geografie… Română… Fizică… Chimie… Franceză… Engleză… Educaţie fizică... Arte… Info… Religie… fac la fel. Cum credeţi că ar arăta fiecare din cele 13 perechi de planuri-cadru? Eu am o bănuială. Voi?!...

  • #art26LEN.
Şcoli-pilot: de ce NU rămân profesorii „pe
drumuri“
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    #art26LEN. Şcoli-pilot: de ce NU rămân profesorii „pe drumuri“

    Pentru că Legea 185 / 2020. Şi pentru că normare flexibilă deja în lege. Arhitecturile curriculare clădite pe arii de învăţare – curriculum oferit de şcoală; curriculum la decizia elevilor, din oferta şcolii – merg mână în mână cu opţiunile orizontale echivalente de carieră didactică, astfel ca normarea şi, mai ales, salarizarea să nu aibă deloc de suferit, aşa cum e firesc. Legea există, deci profesorii n-au de ce rămâne “pe drumuri”.

  • Saga
curriculară la români. Cronica neromanţată a celui mai important proiect
educaţional, trădat cu sânge rece. Agravant. În formă continuată.
Anii 2004-2020
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Saga curriculară la români. Cronica neromanţată a celui mai important proiect educaţional, trădat cu sânge rece. Agravant. În formă continuată. Anii 2004-2020

    România pe bune ÎNCEPE cu ŞCOALA PE BUNE. Iar Şcoala pe bune începe cu PLANURI-CADRU pe bune. Adică ARHITECTURI CURRICULARE de secol XXI, puse în fapt să cultive copiilor valori, să le folosească şi să le placă. În 2020 încă n-am trecut de genunchiul broaştei. Altfel n-am fi unde suntem acum. Întrebare deschisă: va fi ciclul politic 2021-2024 excepţia schimbării paradigmei? DA sau NU. Timpul va proba.

  • #art26LEN. Calendar 2020-2021
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    #art26LEN. Calendar 2020-2021

    Avem de treabă mult, repede şi bine pentru ca şcolile-pilot să pornească din septembrie 2021. Guvern, minister, şcoli. Directori, profesori, părinţi, elevi. Iată aici baza normativă şi calendarul proiectului. Ordine de ministru, activităţi şi termene SMART (specifice, măsurabile…) menite să pună în fapt schimbarea paradigmei curriculare a Educaţiei din România. Succes!

  • #art26LEN. Şcoală pe bune. Nu pe vorbe
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    #art26LEN. Şcoală pe bune. Nu pe vorbe

    Un fapt de viaţă îmi e limpede ca lacrima: în anul de graţie 2020, (peste) nouăzeci la sută din protagoniştii individuali şi instituţionali ai Educaţiei în România – miniştri, secretari de stat şi toţi ceilalţi, de sus de tot şi până în sălile de clasă din cătune, oraşe mici, oraşe mari, Capitală – au instincte de leadership atrofiate în proporţie de (peste) nouăzeci la sută, dacă le-au avut cândva în bună stare de funcţionare.

  • #Art26LEN. Habemus! Acum, schimbaţi paradigma Educaţiei în şcoli!
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    #Art26LEN. Habemus! Acum, schimbaţi paradigma Educaţiei în şcoli!

    În noiembrie 2019, conversaţia politică şi de politici publice despre şcoli-pilot nu exista. Acum, în august 2020, subiectul e fapt public, consacrat. Pe bune, cu acte în regulă. AVE!... Dragi şcoli de peste tot din România, nu e deloc lipsit de sens să chiar începeţi pilotări de la 14 septembrie a.c., dacă vreţi cu adevărat. Zburaţi în cerul vostru cel mai înalt cu putinţă! ACUM!

  • #art26LEN. PNL, captiv în propria neputinţă? Nepăsare? Impostură?
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    #art26LEN. PNL, captiv în propria neputinţă? Nepăsare? Impostură?

    Dragă top (fake?) leadership PNL, ţi-o zic şi de la obraz, că de vorbă bună văd că nu pricepi. De ce-ţi baţi joc pe faţă de propriii (cu trei i, să fie corect gramatical) tăi simpatizanţi/membri, directori, dar şi de elevi, părinţi şi profesori care aşteaptă de luni bune să publici naibii odată haşgeul ăla cu înfiinţarea şcolilor-pilot? Nu ţi-e ruşine de ridicolul în care te-ai împotmolit singur, în public? Ce-aştepţi? De ce ţi-e frică?

  • #art26LEN.
Cum demitizăm şi decriptăm corect pilotarea
curriculară
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    #art26LEN. Cum demitizăm şi decriptăm corect pilotarea curriculară

    Prin 2015 a fost Latina. Au urmat Istoria şi Geografia. Acum e TIC. Leitmotivul, identic: Staş taie ore din planul-cadru – icoană-ntr-un altar să-l pui, la închinat, şi mai multe nu, de minunat ce e, sfântul plan-cadru, dragul de el!... Psihologia ne învaţă limpede: suntem ceea ce vrem să percepem. N-are importanţă cum e, de fapt – vedem ce vrem noi să vedem, nu ce este. Aşa şi cu pilotarea curriculară. Şi dacă e altfel?

  • #art26LEN. Mesaj public. Destinatar: PNL
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    #art26LEN. Mesaj public. Destinatar: PNL

    Dragă PNL, în acest moment, în Educaţie, eşti în default curricular big time. Da-da: povestea aia cu planurile-cadru - ştii tu. Mai ales la liceu, unde copiii au a începe peste trei-patru luni, pe stil nou, şi din 2016 nu s-a întâmplat nimic relevant. Asta e. Activarea articolului 26 din LEN îţi oferă alternativa de care ai nevoie, politic şi nu numai. Am încredere că, dacă îţi pasă de şcoală pe bune şi eşti de bună-credinţă, poţi.

  • #Art26LEN. Breaking news. Leadership real, pus în fapt la firul ierbii
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    #Art26LEN. Breaking news. Leadership real, pus în fapt la firul ierbii

    Există un punct în care, ne place ori nu, NU suntem deloc egali între noi: curajul asumării schimbării. Vrem să intrăm în joc, intrăm. Nu vrem, nu intrăm. În materia asumării liber-consimţite, relevanţa statistică trece în plan secund. Numele real al jocului: LEADERSHIP REAL, PUS ÎN FAPT LA FIRUL IERBII. Breaking news!

  • #Art26LEN. Leadership real, pus în fapt
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    #Art26LEN. Leadership real, pus în fapt

    Două imnuri, două drapele naţionale. În anii de început ai preşedinţiei sale istorice, Nelson Mandela a tranşat conflictul de valori existenţial al Africii de Sud (apartheid versus democraţie) dând, o vreme, lumină verde intonării ambelor imnuri (cel vechi / cel nou) şi arborării ambelor drapele de stat (Green-Gold & Rainbow Nation). SIMULTAN. Asta face art. 26 LEN, în Educaţie. E cu ŞI, nu cu SAU.

  • Curajul pilotării. Asumarea onestă, antidot şi pentru elitism, şi pentru egalitarism
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Curajul pilotării. Asumarea onestă, antidot şi pentru elitism, şi pentru egalitarism

    Există un punct în care, ne place ori nu, NU suntem deloc egali între noi: curajul asumării schimbării. Fructificarea unei oportunităţi nu ţine de egalitarism, pentru că nu toţi putem la fel, dar nu e câtuşi de puţin elitistă, pentru că nu e deloc doar pentru "cei aleşi". Vrem să intrăm în joc, intrăm. Nu vrem, nu intrăm. În materia asumării liber-consimţite, relevanţa statistică trece în plan secund. Numele real al jocului: CURAJUL PILOTĂRII.

  • Fizică structurată modular. Studiu de caz
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Fizică structurată modular. Studiu de caz

    Putem gândi altfel modul în care organizăm unităţile de învăţare şi conţinuturile pe care le oferim elevilor noştri, pentru a le da şansa unor trasee şcolare individualizate, ca ei să devină ceea ce vor cu adevărat? DA – cu inteligenţă, curaj şi mult profesionalism.

  • 2020. Tipping point. Leadership real, pus în fapt
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    2020. Tipping point. Leadership real, pus în fapt

    Într-o sclipire politică astrală, în preliminariile procesului aderării la NATO, România a decis – nefiind încă în club, cu drepturi depline – să acţioneze ca şi când ar fi fost stat membru NATO de facto. Dragi români cărora vă pasă de Şcoală ca de ochii din cap, vă invit acum să acţionaţi ca şi când articolul 26 din Legea Educaţiei Naţionale ar fi deja activat, de facto. Gând bun şi spor maxim, dragi şcoli-pilot!

Modifică Setările