calea ferata deva brad - ultimele știri
Planurile construcției unei căi ferate care să lege sudul României de regiunea istorică a Crișanei, între Craiova și Oradea, datează de peste un secol, însă lucrările au fost realizate doar pe jumătate, în timp ce unele sectoare au rămas abandonate.
Cel mai spectaculos viaduct de cale ferată din Hunedoara, acum părăsit, a devenit un loc blestemat. Mai multe tragedii au avut loc aici, în ultimii ani, cea mai recentă dintre ele fiind moartea unui tânăr
Calea ferată Deva – Brad a fost construită în cinci decenii, însă a fost folosită integral doar zece ani. Cea mai mare parte a tronsonului este dezafectată, însă un pod spectaculos peste râul Mureș a rămas intact, la 80 de ani de la inaugurare
O tânără a murit după ce s-ar fi aruncat de pe viaductul Luncoiu, din județul Hunedoara, Viaductul construit pe calea ferată Deva Brad, dezafectată de peste două decenii, a fost locul mai multor tragedii
O mulțime de foste căi ferate din Hunedoara, dezafectate în ultimii ani, au rămas abandonate, în timp ce demersurile pentru revitalizarea traseelor acestora se lovesc de birocrație.
Rutele unor căi ferate dispărute au fost propuse ca trasee turistice în Hunedoara, însă demersurile localnicilor au eșuat. Județul a rămas fără jumătate din lungimea rețelei feroviare din anii ´80.
Autorităţile din mai multe localităţi hunedorene au solicitat preluarea în administrare a fostului traseu de cale ferată Deva - Brad. Aceasta urma să fie amenajată ca traseu turistic.
Lucrările la calea ferată Deva – Brad s-au întins pe aproape jumătate de secol, însă doar un deceniu, între 1987 şi 1987, trenurile au putut circula pe magistrala feroviară de peste 30 de kilometri, una dintre cel mai spectaculoase din România. Calea...
Un viaduct uriaş, construit la intrarea în Brad, a rămas una dintre construcţiile emblematice ale căii ferate Deva - Brad. Este abandonat, dar soarta lui s-ar putea schimba.
Mii de oameni au muncit la construcţia căii ferate Deva - Brad, proiect finalizat după cinci decenii de la începerea construcţiei, însă magistrala a fost desfiinţată la doar un deceniu de la inaugurare.
Zona Peştera a căii ferate Deva - Brad, locul unde s-a produs alunecarea de teren care a dus la închiderea liniei. VIDEO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.
Tunelurile de la Vălişoara, construite în 1980 pe calea ferată Deva - Brad. VIDEO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL....
Galerie foto adevarul.ro: Calea ferată Deva - Brad, zona Peştera, unde a fost alunecarea de teren care a dus la închiderea circulaţiei din 1997
Calea ferată Deva - Brad, acum abandonată, a fost unul dintre marile proiecte feroviare din România secolului XX, iar cele două viaducte „gemene” stau mărturie pentru amploarea proiectului.
Viaductele Stoeneasa şi Peştera de pe fosta cale ferată Deva - Brad. Au deschideri de 36,6 + 62 + 36,6 metri şi, respectiv, 5 x 25 de metri. Au fost executate fără tabliere, care nu au mai fost expediate din Germania, din cauza războiului. Ulterior, ...
Românii au lucrat aproape 50 de ani la calea ferată Deva – Brad, însă magistrala a fost folosită doar un deceniu, până în 1997. Ruinele unor construcţii uriaşe, abandonate pe traseul ei, îi impresionează pe turişti.
Primul lagăr de muncă înfiinţat în Hunedoara pentru prizonierii sovietici din Al Doilea Război Mondial a funcţionat în Munţii Metaliferi, iar oamenii au fost puşi să muncească la construcţia căii ferate Deva - Brad. Soarta prizonierilor a fost tragic...
Calea ferată Deva - Brad, la a cărei construcţie au lucrat prizonieri sovietici şi evrei, se numără printre cele mai spectaculoase proiecte de infrastructură, dar se înscrie în prezent între căile ferate dispărute ale României, alături de alte trasee...
Calea ferată Deva - Brad, la vremea ei una dintre cele mai spectaculoase din ţară, a fost construită în jumătate de secol, însă a funcţionat doar zece ani. Povestea ei este impresionantă.