FOTO Cum faci un News Feed pentru Facebook? Iei câţiva oameni, multe poze şi informaţii şi creezi noua imagine

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Un post-it aici, un perete alb acolo şi gata News Feed-ul pe anul acesta. FOTO Facebook
Un post-it aici, un perete alb acolo şi gata News Feed-ul pe anul acesta. FOTO Facebook

Facebook a apelat la bunele metode clasice pentru a-şi crea noul News Feed. A tipărit multe poze şi informaţii, apoi a pus câţiva subiecţi să le ordoneze după cum le-ar prefera dispuse. Ceea ce a rezultat a fost prezentat drept noul News Feed, noua faţă a Facebook.

Cei mai mulţi utilizatori s-au plâns de interfaţa încărcată pe care a căpătat-o fluxul lor de ştiri (cunoscut şi ca News Feed). Aceste plângeri au ajuns la echipa care se ocupă de această componentă a Facebook şi astfel a început redesenarea. Oamenii nu au indicat precis ce ar vrea sau sugestiile au fost prea multe pentru a fi respectate, astfel că angajaţii au apelat la majoritate, descrie compania într-un articol pe blog.

A fost adunat un grup de oameni care să fie puşi să arate ce anume vor să vadă pe News Feed. Echipa a folosit în cercetare metode din psihologie şi antropologie. Unii oameni au spus că ar renunţa la ceea ce publică paginile (probabil că like-ul oferit a fost din curtoazie), iar alţii au spus că ar renunţa la lucrurile banale pe care le publică prietenii, cum ar fi ce jocuri apreciază sau ce muzică ascultă. Cei mai mulţi, însă, au spus că ar alege să renunţe la micile actualizări despre mesajele la care au comentat sau pe care le-au apreciat prietenii lor.

Din toată această cercetare, mai mult sau mai puţin ştiinţifică, a reieşit că cel mai bine e ca Facebook să furnizeze diverse fluxuri - pentru muzică, pentru prieteni etc. Pentru a vedea care feed e mai important pentru utilizatori, echipa a apelat la, se poate spune, amestecarea unui pachet de cărţi. Numai că, în cazul acesta, cărţile au fost foi tipărite cu informaţii şi poze. 

Participanţii le-au primit şi au trebuit să le aleagă pe cele interesante. Cele mai apreciate categorii au fost cele cu fotografii, apoi au fost cele în care erau oameni apropiaţi de subiecţi. A fost şi un număr mare de utilizatori care şi-au aranjat informaţiile după interesele lor - cele mai multe mesaje erau de la pagini şi de la oamenii la al căror flux s-au abonat.

Jane Justice Leibrock, autoarea articolului şi cea responsabilă de impresia pe care o lasă utilizatorului interfaţa, spune că cel mai mult oamenii se miră de faptul că există cineva care vorbeşte în mod direct cu un grup de utilizatori şi nu analizează doar statistici. Desigur, cercetarea s-a făcut cu o marjă de eroare, dar ceea ce Facebook a livrat este promiţător.

image
Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite