Battisby, expert social media: reţele sociale apar tot timpul. Alege cu cap unde să fii prezent

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„A nu înţelege obiectivele campaniilor tale, a nu-ţi înţelege audienţa pe care urmăreşti să o atragi şi a încerca să fii pe toate reţelele sociale reprezintă trei a€œpacate capitale” pe care un magazin online ar putea să le facă atunci când încearcă să se promoveze în social media, consideră experta britanică Alison Battisby, invitată şi la ecomTEAM 2014.

Alison va susţine în a doua zi a evenimentului ecomTEAM, pe 3 aprilie, un workshop dedicat eCommerce-ului în mediul social media, un mediu din ce în ce mai aglomerat, dificil de controlat dar totodată obligatoriu pentru magazine. 

  

Alison subliniază că este necesar deseori ca magazinele să aibă un blog propriu, pe site, prin intermediul căruia să atragă trafic din motoarele de căutare.

„Asigură-te însă că în dreptul fiecărui post ai butoane de social media a€“ fă-le luminoase şi uşor vizibile şi pune iconiţele potrivite a€“ de exemplu un post scris nu poate fi promovat cu Pinterest, dar o imagine a unei noi perechi de pantofi ar arată excelent”, susţine Alison Battisby.  Asigură-te de asemenea că biografia site-ului/business-ului foloseşte cuvinte cheie care să descrie cât mai bine business-ul şi serviciile oferite, deoarece acestea sunt indexate de Google şi ajută la SEO. Poate părea un sfat simplu, dar sunt încă atâtea companii care încă nu transmite clienţilor faptul că au canale de social medie. Odată ce eşti gata de a începe vânzările, transmite acest lucru tuturor a€“ prin email-uri sau pe social media. Spune echipelor de vânzări să transmită, telefonic, faptul că pot urmări magazinul şi pe canalele sociale”. 

  

Alison dă două exemple de site-uri care folosesc foarte bine social media. „Unul dintre ele este Innocent - a€œun exemplu de magazin online care şi-a stabilit tonul încă de la început şi acum îl folosesc, în mod egal, atât online cât şi offline. Comunitatea lor este amuzantă, apreciază conţinutul amuzant, apreciază conversaţia fără legătură cu produsele magazinului”. 

  

Un al doilea exemplu este ASOS, retailer de fashion care oferă produse sau oferte exclusiv pe reţele sociale, o mişcare interesantă şi utilă. Totodată, ASOS stăpâneşte foarte bine prezenţa pe reţele sociale precum Pinterest sau Twitter, mai puţin folosite în România în prezent. Deseori compania pune la punct concursuri cu premii, utilizatorii apropiindu-se astfel de brand.

Citeşte continuarea pe wall-street.ro

Tehnologie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite