ICEEfest: Facebook, Ubisoft şi Gameforge au discutat despre noua lume: dispozitive mobile pline cu aplicaţii şi jocuri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

ICEEfest a ajuns la cea de-a doua zi şi debutul se face cu o conferinţă la care participă Facebook, Ubisoft şi Deezer, împreună cu Gameforge, pentru a discuta despre gadgeturi şi aplicaţiile pentru acestea.

Introducere

Facebook, prin Juanma Jura, Lead for EMEA Gaming Marketing Solutions, alături de Jerome Chatelain, Live Operations Director la Nadeo/Ubisoft, şi Carsten van Husen, CEO Gameforge au încercat să stabilească unele dintre caracteristicile acestei lumi spectaculoase a dispozitivelor mobile şi a aplicaţiilor pentru acestea. Fie că e vorba doar de programe care să te ajute în munca ta, fie că e vorba de jocuri, piaţa este abia la început, iar multe companii vor să se poziţioneze bine încă din start.

Conferinţa ICEEfest strânge la Bucureşti, în perioada 6-7 iunie, nume mari care activează în online, adevăraţi giganţi ca Google şi Facebook, şi alte companii mai mari sau mai mici cu activităţi diverse în domeniul tehnologiei. Ieri s-a discutat despre viitorul televiziunii - dacă cea clasică moare sau nu în dauna online-ului, şi despre noul trend în publicitatea online şi profilul pe care companiile îl fac utilizatorilor.

Gameforge şi moartea jocurilor pe PC

Directorul Gameforge a spus că pirateria din ultimii ani pentru jocurile de PC şi chiar console a dus către noua eră în jocuri video: freemium. Nu iei bani, în primul rând, pe joc, nu iei bani lunar prin abonament, ci iei bani pentru ca jucătorul respectiv să primească bonusuri, să crească mai repede.

"Utilizatorii nu vor doar să-şi cumpere poziţia într-un top top. Poate doar în China sau Rusia, acolo e acceptat să-ţi cumperi locul, dacă ai suficienţi bani, dar în alte ţări nu", a declarat van Hansen. Şi Gameforge încearcă să se ralieze acestui trend, să-şi consolideze poziţia prin jocuri freemium. Au luat însă în calcul şi publicitatea, dar marketerii nu au agreat prea mult publicul pe care Gameforge şi l-a format.

Mor sau nu jocurile pentru PC? Ca în cazul televiziunii, nu e vorba de o dispariţie, ci de o adaptare. În Europa, Gameforge pare că are succes cu ideea Free2Play, adică poţi face cam tot ceea ce vrei în joc, poţi câştiga, dar dacă investeşti bani, ai anumite avantaje. În Asia însă nu este atât de uşor să reuşească cu aceasta idee. Acum, pilonii sunt: free2play şi adaptare la cât mai multe dispozitive.

image

Ubisoft şi spectatorul

Din partea Ubisoft a vorbit un reprezentant de la studioul Nadeo. Un joc pentru care sunt recunoscuţi este TrackMania disponibil online. Unde merge Ubisoft? Cel de la Nadeo spune că de la 2D, de unde au pornit jocurile, spre 2.0 (cu referire la web 2.0, trend în care se încadrează User Generated Content). Cum va reuşi? În primul rând, contează accesibilitatea, apoi competiţia (fără ea ar muri inovaţia), iar în final este diversitatea.

Ubisoft a ajuns astfel la ManiaPlanet, o platformă dedicata jocurilor. O reţea socială destinată jucătorilor cu deviza "de la jucători la jucători". Astfel, diversitatea nu mai este o problemă. Şi jucătorii nu mai sunt doar date, ci parte activă. Reprezentantul Ubisoft a amintit astfel de Minecraft, un joc creat de un singur om, dar cu un succes imens.

image

Ubisoft se pare că s-a uitat peste cifrele de audienţă de pe YouTube. Pe primul loc sunt doi oameni care se joacă şi apoi discută despre jocuri. Şi Ubisoft, cu toate videoclipurile sale făcute foarte bine nu ajunge nici măcar pe aproape de o astfel de performanţă. Practic, conceptul UGC (user generated content) ajunge şi în jocurile video. 

Aceasta este piaţa pe care se va concentra în viitor compania: oameni care contribuie la joc, nu doar oameni care joacă ceea ce compania livrează. Mai jos sunt cifrele comunicate de Ubisoft. Click, dacă nu porneşte automat videoclipul.

Facebook depre cum mobilitatea schimbă viaţa oamenilor

"Adoptarea smartphone-urilor în ultimii ani a fost incredibilă. Această revoluţie înseamnă că aduce o oportunitate pentru toţi: utilizatori, creatori de aplicaţii, companii, etc.", a declarat Jura de la Facebook. Astfel, a continuat acesta, sunt aduse noi servicii, noi produse, deci creşte şi posibilitatea de monetizare.

Împreună, în App Store şi Play Store sunt peste 1,5 milioane de aplicaţii, astfel că oportunitatea creşte. Conteaza însă cum descoperi aplicaţii, cum te orientezi în aceste magazine. Aici, Facebook crede că are soluţia. Deja şi-au implementat sistemul de publicitate în News Feed prin care aduc şi aplicaţii din cele două magazine.

Facebook consideră că industria freemium va conduce creşterea. Asta înseamnă că aplicaţiile sunt gratuite, dar în acestea pot fi făcute microtranzacţii. Iar jocurile sunt cele care atrag cel mai mare interes,

Facebook are două teorii mari: că aplicaţiile sunt greu de găsit, sunt catalogate greşit şi nu sunt pe toate platformele la fel, şi că Facebook, prin reţeaua sa, poate ajuta enorm pentru a găsi aplicaţii. Acesta pare a fi rolul pe care şi-l ia compania, ghidul pentru aplicaţii. Şi cifrele sale, baza mare de utilizatori, ar trebui să fie argumentul care să sprijine cea din urmă teorie.

image

Facebook mai crede că dacă nu ai integrare cu reţeaua sa, te vei descurca mai greu. A prezentat câteva cifre de implicare şi da, reţeaua socială este peste toate celelalte. Pe listă se mai regăseşte şi Instagram, un alt produs Facebook, dar încă nefolosit pe deplin ca o ramură a Facebook.

"Utilizatorii petrec mai mult în jocuri video, sunt mai activi", a mai spus reprezentantul Facebook. În videoclipul Vine de mai jos este prezentarea cifrelor: cât de populară este reţeaua socială Facebook în comparaţie cu altele.

Citeşte şi: Facebook câştigă bani şi de pe urma aplicaţiilor create de alte companii

Facebook oferă posibilitatea de a descoperi în multe moduri utilizatori pentru aplicaţii: prin sistemul de operare (iOS, Android, Windows, etc.), prin dispozitiv (tabletă, smartphone) sau chiar prin WiFi. Trece utilizatorul printr-o anumită zonă şi îi apare promovarea unei aplicaţii. Poate îl interesează de unde să comande mâncare în timp ce este la muncă şi are WiFi.

Reprezentantul Facebook a mai afirmat că reţeaua socială poate şi demonstra implicarea utilizatorilor, poate oferi date exacte, de aceea este un distribuitor de încercat. Pentru acest lucru trebuie ca dezvoltatorii să integreze uneltele Facebook în aplicaţiile lor. Per total, poţi să ai succes fără Facebook, dar prin reţeaua socială poţi reuşi mai repede, mai bine.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite