3.000 de euro o plimbare prin Romania cu trenul de epoca
0Aflati intr-un itinerar de opt zile pe teritoriul Romaniei, 184 de turisti din Austria si Germania au poposit aseara in Gara Baneasa, cu un tren nemtesc remorcat de locomotiva cu abur Pacific ce
Aflati intr-un itinerar de opt zile pe teritoriul Romaniei, 184 de turisti din Austria si Germania au poposit aseara in Gara Baneasa, cu un tren nemtesc remorcat de locomotiva cu abur Pacific ce apartine Societatii Feroviare de Turism S.F.T-C.F.R. Pana pe 4 septembrie, cei aproape 200 de turisti vor descoperi fascinanta epoca a trenurilor cu abur intr-un tur al Romaniei, pe ruta Oradea - Cluj - Sibiu - Brasov - Bucuresti - Constanta - Sibiu - Arad - Curtici. Purtati de locomotiva ce de-a lungul veacurilor trecute a transportat regi, presedinti si diplomati de seama, astazi oameni obisnuiti cu varste cuprinse intre 30 si 80 de ani platesc 3.000 de euro de persoana (echivalentul a peste 120 milioane lei) pentru un sejur de 14 zile. Suma include transportul in vagoane de clasa (trenul mai are in componenta un vagon-salon si un vagon-restaurant), cazarea in hoteluri de 3 si 4 stele, trei mese pe zi si turul oraselor. Numerosul grup este insotit de doua echipe de televiziune de la canalele ZDF si ADR, care intentioneaza sa realizeze filme documentare despre turismul feroviar. Este pentru prima oara dupa foarte multi ani cand un asemenea program turistic cu circuite in trenuri nostalgice se desfasoara in Romania. Anul trecut, acesta a fost conceput si aplicat in Polonia. Anul acesta, desfasurarea unei bune parti din el pe teritoriul romanesc a facut ca de la 120 de locuri disponibile initial sa se ajunga la 184, fiind nevoie de atasarea a inca doua vagoane. Pentru anul viitor, 350 de turisti, toti straini, au solicitat deja bilete pentru aceeasi ruta. Locomotivele cu abur ale Societatii Feroviare de Turism S.F.T- C.F.R au fost fabricate in Romania, Germania, Statele Unite, Anglia si Polonia. Datorita restaurarii si intretinerii lor impecabile, astazi sunt folosite cu succes exclusiv in scopuri turistice. Un tren remorcat de o locomotiva cu abur atinge viteza maxima de 80 km/h. La fiecare 100 de kilometri, trenul se opreste pentru alimentare cu apa, carbune si pacura.