STUDIU Femeile din România folosesc internetul mai mult decât bărbaţii
0
Femeile din România folosesc internetul mai mult decât bărbaţii, astfel că peste jumătate din totalul accesărilor paginilor online sunt realizate de reprezentantele sexului frumos. Aşa arată studiile tactice de audienţă realizate de Biroul Român de Audit Transmedia.
Potrivit cercetării, peste 54% dintre accesările paginilor online au fost efectuate de femei. Totodată, studiul a scos la iveală faptul că domeniile de interes pe internet diferă de la bărbaţi la femei.
Astfel, dacă primii sunt mai degrabă interesaţi de tehnică (aplicaţiile pentru mobil, cumpărăturile online de electronice/IT şi informaţiile auto), femeile sunt interesate preponderent de informaţiile disponibile despre sănătate, stil de viaţă şi vacanţe. Ele consumă semnificativ mai mult conţinut despre celebrităţi şi petrec mai mult timp decât bărbaţii conversând online cu ajutorul platformelor de tip messenger şi prin reţelele sociale.
De asemenea, femeile deţin monopolul şi în ceea ce priveşte folosirea serviciilor de e-mail şi la operaţiunile bancare, astfel că 57% dintre persoanele care efectuează zilnic astfel de tranzacţii sunt femei.
Bărbaţii cumpără gadgeturi pe internet, iar femeile vacanţe şi cosmetice
Peste 70% dintre participanţii la studiu - atât femei, cât şi bărbaţi - susţin că decizia de a cumpăra un produs este luată online, însă bărbaţii sunt orientaţi mai degrabă către achiziţionarea de electronice şi IT, în timp ce femeile cumpără în cea mai mare măsură cosmetice şi vacanţe.
Potrivit studiului, deşi numărul de femei care achiziţionează echipamente mobile rămâne în continuare mai mic decât cel al bărbaţilor, procentul lor este în continuă creştere. Astfel, dintre cei care deţin un smartphone, 42% sunt femei, iar femeile reprezintă 47% din cei care intenţionează să cumpere o tabletă PC.
Analiza a fost realizată pe baza livrării Studiului Naţional de Audienţă FOCUS corespunzătoare perioadei de măsurare august 2011 - februarie 2013 şi din rezultatele de trafic şi audienţă ale SATI, din cea mai recentă livrare (decembrie 2012 - februarie 2013).
BRAT este o asociaţie constituită în scopul măsurării şi verificării independente şi obiective a performanţei produselor media. În cei 15 ani de existenţă, BRAT a fost recunoscut ca reperul pieţei de publicitate pentru presa scrisă şi mediul online, în ceea ce priveşte rezultatele de audienţă, tirajul publicaţiilor sau traficul siteurilor web. BRAT are peste 200 de membri, agenţii de publicitate, clienţi de publicitate, editori de presă scrisă şi online, regii.