Bucureştiul, în topul celor mai mari blocaje rutiere urbane

Bucureştiul, în topul celor mai mari blocaje rutiere urbane

Oraşele cu cele mai mari blocaje rutiere. Bucureştiul este pe locul 5 în topul mondial

Traficul infernal din Capitală ne plasează pe locul cinci în topul celor mai mari blocaje rutiere urbane, cu 103 ore de întârziere într-un an potrivit unui studiu recent. Specialiştii spun că ambuteiajele duc şi la producerea accidentelor rutiere.

Ştiri pe aceeaşi temă

Capitala României se află pe locul cinci într-un top mondial al oraşelor cu cele mai mari probleme de trafic rutier. Mai exact, la o călătorie medie de 30 de minute cu maşina prin oraş, Bucureştiul a înregistrat 103 ore de întârziere într-un an. Specialiştii arată că sunt mai multe cauze care duc la formarea acestor ambuteiaje şi subliniază că autoturismul nu este cel mai rapid mijloc de transport într-un oraş mare, deşi el este preferat de foarte mulţi, cel puţin în România. Aceştia mai afirmă că infrastructura defectuoasă este un motiv pentru care aglomeraţia atinge cote maxime în Bucureşti şi susţin că, potrivit statisticilor, în ciuda nivelului de trai, există o maşină la doi locuitori.

Bucureştiul este devansat în topul mondial al ambuteiajelor de Istanbul (110 ore de întârziere), Ciudad de Mexico (110 ore de întârziere), Moscova (109 ore de întârziere) şi Sankt Petersburg (104 ore de întârziere). „Infrastructura este, desigur, o mare problemă care generează aceste ambuteiaje în traficul bucureştean, însă nu este singura. Nu putem neglija, totuşi, statisticile INS care spun că există o maşină la 2 locuitori, iar tendinţa populaţiei este de a folosi, într-o proporţie covârşitoare, numai acest mijloc de transport”, a declarat profesorul Mihaela Rus, preşedintele PsihoTrafiQ.

Oraşele cu cele mai mari blocaje rutiere. În Bucureşti, infrastructura este o mare problemă

Psihologul afirmă că numărul foarte mare de maşini din trafic reprezintă un alt motiv pentru care se creează ambuteiaje în trafic. Rus e de părere că bucureştenii nu câştigă timp dacă merg cu maşina personală la serviciu, în detrimentul transportului cu autobuzele, tramvaiele sau cu metroul. „Timpul de staţionare în trafic este mai mare decât dacă s-ar deplasa cu alte mijloace de transport. Atunci când facem analiza unui accident, luăm în considerare trei factori: infrastructura, autovehiculul şi factorul uman”, a explicat şi psihologul Ionel Simionca.

Potrivit acestuia, diferenţele între bucureşteni şi vest-europeni sunt foarte mari. Dacă românii vor să epateze, prin achiziţionarea unor maşini scumpe, masive, ceilalţi europeni preferă să folosească transportul în comun pentru a nu paraliza oraşul în care locuiesc. „La noi funcţionează foarte bine mimetismul şi de aceea alegem să ne deplasăm cu toţii, încolonaţi, cu autoturismul, într-un oraş cu o infrastructură rutieră precară, iar statisticile nu mint: 103 ore pe an înseamnă foarte mult”, a comentat Simionca.

 Oraşele cu cele mai mari blocaje rutiere. La ce oră se atinge maximul de agresivitate la volan

Specialiştii au identificat însă şi soluţii pentru decongestionarea traficului rutier. Printre altele, şoferilor li se recomandă să nu intre în intersecţii supraaglomerate şi să evite, pe cât posibil, utilizarea automobilului propriu în zilele şi orele de vârf.

Maximul de agresivitate la volan este atins vinerea, în jurul orei 17.45, dat fiind faptul că se apropie sfârşitul de săptămână, afirmă şi psihologul Mihai Copăceanu. Potrivit unui raport al Uniunii Europene, cu o rată de 91 de persoane decedate la un milion de locuitori, ţara noastră ocupă locul doi în blocul european în ceea ce priveşte numărul de morţi din accidente rutiere.

Traficul infernal le dă bătăi de cap şi salvatorilor, care ajung cu dificultate la cazuri. În condiţii meteo nefavorabile, timpul de intervenţie depăşeşte 20 de minute.

Săptămâna trecută, un bărbat a murit într-un magazin din cartierul Bucureştii Noi după ce ambulanţa a ajuns la caz la 20 de minute după ce a fost primit apelul prin 112. Echipajul a fost nevoit să se deplaseze din sectorul 6 în Bucureştii Noi, iar traficul îngreunat şi străduţele nedeszăpezite corespunzător au făcut ca medicii să ajungă prea târziu la magazinul unde bătrânului de 69 de ani i s-a făcut rău. Deşi au încercat să îl resusciteze, aceştia au fost nevoiţi să declare decesul acestuia.

citeste totul despre: