Proiectul drumului expres A1-Ciurel, contestat din nou de locuitorii din zonă. Planul Urbanistic Zonal este suspendat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Proiectul Penetraţie Splaiul Independenţiei - Ciurel - A1, ce ar trebui să fluidizeze traficul între A1 şi A2, continuă să fie contestat de locuitorii din zonă, care au obţinut în instanţă suspendarea Planului Urbanistoc Zonal (PUZ), dar şi anularea unei autorizaţii de construire emise în regim de urgenţă pentru o parte din lucrare, potrivit Mediafax.

Cetăţenii reuniţi în Grupul de Iniţiativă „Oponenţă Proiect Străpungere - Ciurel - A1“, susţinuţi de Asociaţia „Salvaţi Bucureştiul“ şi de Centrul de Resurse pentru participare publică, au trimis o scrisoare deschisă membrilor Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB), cerându-i să anuleze hotărârea prin care a fost aprobat acest proiect - o şosea expres ce ar urma să facă legătura între A 1 şi centrul Capitalei, ca alternativă la Bulevardul Iuliu Maniu.

„Dorim să vă informăm pe această cale despre stadiul juridic, riscurile şi alternativele proiectului «Penetraţie Splaiul Independenţei - Ciurel - Autostrada Bucureşti - Piteşti» şi să vă cerem să acţionaţi în consecinţă“, se arată în scrisoarea adresată consilierilor municipali.

În urma proceselor intentate de membrii grupului de iniţiativă, Planul Urbanistic Zonal (PUZ) adoptat prin Hotărârea CGMB nr. 131/30.08.2012 este suspendat definitiv prin hotărârea judecătorească din 26 aprilie 2013 a Curţii de Apel Bucureşti, prin care a fost respins recursul primarului general şi al CGMB la hotărârea de suspendare emisă de Tribunalul Bucureşti la 28 februarie.

Totodată, autorizaţia de construire nr. 209/21.06.2010 emisă de Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) cu privire la Podul Hobanat peste Dâmboviţa între strada Piatra Craiului şi ŞoseauaVirtuţii, parte din proiect, este anulată de hotărârea judecătorească din 11 iulie 2012 a Tribunalului Bucureşti, se mai arată în scrisoare.

20 de milioane de lei prevăzute în buget pentru Penetraţia Ciurel

Preşedintele Asociaţiei „Salvaţi Bucureştiul“, Nicuşor Dan, a precizat, pentru Mediafax, că această autorizaţe de construire a fost emisă în regim de urgenţă înaintea PUZ, iar cetăţeanul care a contestat-o în instanţă are casa la câţiva metri de unde ar urma să fie amplasat un picior al podului.

Nicuşor Dan a mai spus că oamenii vor să atace în instanţă şi bugetul Capitalei, în care este prevăzută suma de 20 de milioane de lei pentru Penetraţia Ciurel, deşi PUZ este suspendat. Acesta a mai menţionat că oamenii se tem că aceşti bani ar putea fi folosiţi pentru exproprieri, care ar urma să se facă pe o suprafaţă de 40 de hectare, fără a se şti deocamdată despre câte case este vorba.

Dan a mai arătat că în zonă locuiesc şi oameni care au case construite relativ recent, în ultimii 10 ani.

În scrisoarea deschisă adresată consilierilor municpali, se mai arată că proiectul Penetraţiei Ciurel nu este inclus în alternativa recomandată în "Master Plan de Transport în Bucureşti şi aria sa metropolitană", realizat de Japan International Cooperation Agency (JICA) în martie 2000 şi care, până în prezent, nu a fost actualizat printr-un alt studiu la fel de detaliat şi cu analize aprofundate pentru costuri şi impactul de mediu.

Drumul-expres, la doar 10 metri de bazinele deschise ale uzinei de apă potabilă de la Roşu

Din punct de vedere al riscurilor, grupul de iniţiativă al cetăţenilor consideră că acest proiect ar aduce traficul de maşini în oraş, în loc să îl fluidizeze şi să încurajeze ieşirea rapidă din oraş către centură sau parcarea la marginea oraşului şi utilizarea transportului în comun, ar afecta mai mult decât alternativele mediul înconjurător şi sănătatea bucureştenilor şi ar pune în pericol alimentarea cu apă a Capitalei, prin faptul că drumul-expres preconizat se va afla la mai puţin de 10 metri de bazinele deschise ale uzinei de apă potabilă de la Roşu.

Semnatarii consideră că există alternative mult mai eficiente, din punct de vedere al costurilor şi utilităţii, şi mai prietenoase pentru mediu şi oameni, pentru a soluţiona problema traficului de maşini pe Bulevardul Iuliu Maniu (declarat obiectivul principal al proiectului), enumerând în acest sens: penetraţia Giuleşti - Centură, penetraţia Preciziei - Centură, penetraţia Timişoara - Centură, extinderea Ghencea - Centură (proiect în lucru), transformarea străzii Liniei în bulevard şi locuri parcare, pasaje pietonale pe Bd. Iuliu Maniu şi prelungirea metroului Preciziei către platformele comerciale Militari.

Cetăţenii susţin că nu au fost informaţi

„Semnalăm de asemenea că, deşi suntem afectaţi de lucrările la această străpungere, nu am fost niciodată informaţi şi consultaţi cu privire la aceste lucrări, iar Primăria Municipiului Bucureşti nu a organizat până acum dezbateri reale, ample, despre prioritizarea investiţiilor ce ar trebui făcute de către PMB nici măcar cu ocazia adoptării bugetului pe anul 2013“, se mai arată în scrisoarea deschisă către CGMB.

Membrii grupului de iniţiativă mai atrag atenţia consilierilor municipali că, în momentul de faţă, acest proiect este în ilegalitate, că există alternative mult mai eficiente şi că resursele bugetare de 20 milioane lei alocate acestui proiect pot sa fie redirecţionate către alte proiecte, cum ar fi alternativele enumerate.

În încheiere, Grupul de Iniţiativă „Oponenţă Proiect Străpungere - Ciurel - A1“ cere CGMB să anuleze Hotărârea nr. 131/30.08.2012 prin care s-a aprobat acest proiect.

Pe aceeaşi temă

Grupul de Oponenţă „Proiect Străpungere Ciurel-A1“ cere Primăriei Capitalei să oprească construirea drumului spre Autostrada Bucureşti-Piteşti

Drumul expres Ciurel-A1, suspendat în instanţă. Istoria unui megaproiect controversat

Primăria Capitalei a câştigat un proces prin care se cerea anularea autorizaţiei de construire a arterei dintre Autostrada A1 şi Splaiul Independenţei

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite