Expert: Punctul vulnerabil al turismului rural este factorul sezonier

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Arhivă
FOTO Arhivă

Rata de ocupare în pensiunile agro, eco şi rurale este sub 20% anual, un nivel destul de scăzut, care prin eforturi comune a operatorilor din industrie trebuie ridicat cel puţin la nivelul de 30%. Punctul vulnerabil al turismului rural este factorul sezonier.

Astfel, în perioada de vară gradul de ocupare a pensiunilor ajunge la 40%, un nivel acceptabil pentru o afacere în domeniul dat, dar în perioada de primăvară indicatorul scade de două ori. Concluziile aparţin expertului economic de la Institutul pentru Dezvoltare şi Iniţiative Sociale „Viitorul”, Veaceslav Ioniţă, transmite IPN.

Expertul precizează că o adevărată problemă este perioada toamnă-iarnă, când ocuparea pensiunilor este de doar 7-11%. „Pensiunile noastre nu au dezvoltat încă un concept de odihnă menit să atragă vizitatorii pe timp de iarnă. Aceasta trebuie să fie una din preocupările de bază ale celor care doresc să promoveze turismul rural în Moldova”, susţine expertul, subliniind că în prezent turismul rural este mai degrabă o escapadă de 1-2 zile, pentru locuitorii din oraşe, şi nu concurează cu alte forme de odihnă şi de turism ale moldovenilor sau străinilor.

Oamenii care vin la pensiuni, de regulă, sunt cei care îşi organizează o mini-vacanţă suplimentară la vacanţa de bază. Mai mult, cercetările aprofundate arată că majoritatea celor care vin sunt clienţi permanenţi. Deci, strategia de dezvoltare a turismului rural trebuie să se axeze pe creşterea bazei numerice de clienţi.

În prezent, 85-90% din turiştii care merg în pensiuni rurale sunt moldovenii care fug de zgomotul oraşului şi vor să-şi reamintească de copilăria de la ţară. Pentru ei trebuie de gândit atât zonele de odihnă, cât şi strategiile publicitare din domeniul turismului rural.

Potrivit lui Ioniţă, turismul rural este ramura cu cele mai bune perspective de dezvoltare în Moldova. În prezent, pensiunile din ţară nu au o soluţie de odihnă pentru timp de iarnă, fapt ce duce la pierderea a minimum 15 mii de clienţi anual.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite