Şcolile de şoferi din Giurgiu au rămas fără clienţi
0Poliţiştii dau vina pe intructorii auto pentru promovabilitatea scăzută a candidaţilor. Aceştia spun că viitorii şoferi nu pun mare preţ pe legislaţia rutieră şi pe regulile de bază în condus.
Majorarea taxelor la şcolile de şoferi a dus la o diminuare a numărului giurgiuvenilor care vor să conducă o maşină. Dacă în anul 2009 taxa de înscriere la o şcoală de şoferi din Giurgiu era de 700 de lei, anul trecut preţul a crescut până la 790 de lei, scumpirea fiind pusă pe seama creşterii preţului la combustibil. “Taxa de şcolarizare este de 790 de lei şi poate fi plătită integral sau în trei rate. Cea de-a doua rată trebuie achitată după 10 ore de practică, urmând ca restul de bani să fie daţi după terminarea celor 20 de ore de curs” , a spus instructorul auto Marian M. Numărul celor care s-au înscris la o şcoala de şoferi s-a diminuat de la an la an. Dacă în anul 2008, 480 de giurgiuveni au urmat cursurile unei şcoli de acest gen, anul trecut s-au înscris doar 120.
Se pică pe capete
Chiar dacă reuşesc să termine cursurile unei şcoli de şoferi, puţini sunt cei care promovează examenul auto. Anul trecut, din cei 11.000 de candidaţi, doar 3.000 au primit permisul. Giurgiuvenii dau în schimb vina pe gradul de dificultate al examentului şi spun că schimbarea legislaţiei de la an la an face ca testarea să fie mai greoaie. „Am terminat şcoala de şoferi de puţin timp şi mi s-a părut destul de greu la sală. Ar trebui simplificată legislaţia. Mai mult, taxele sunt prea mari, pentru şcoală, fişă medicală şi restul documentelor”, a spus Cristian Cornea, un tânăr şofer.
Poliţiştii vor reintroducerea poligonului
„După cum am observat în trafic, nivelul de pregătire al unor conducători auto lasă de dorit. Faptul că de aproape 10 ani, legea a desfiinţat introducerea poligonului la proba practică, majoritatea instructorilor auto se rezervă doar la a merge în traseu cu elevul pe un drum drept, fără ai învăţa pe aceştia cum se face o plecare din rampă, o parcare cu spatele, cu faţa sau laterală” a spus pentru „Adevărul de Seară” şeful Serviciului Poliţiei Rutiere Giurgiu, comisar şef Marian Popescu. Reprezentantul Poliţiei Rutiere a mai adăugat că sunt situaţii în care şoferii cu drepturi depline se tem să să parcheze maşina şi apelează la ajutorul unei cunoştinţe ca să nu producă vreo tamponare. „ Ar trebui ca organele abilitate să verifice instructorii auto, pentru că din mâna lor ies oamenii în trafic şi răspund atunci când sunt la volan pentru siguranţa lor şi a celor care îi însoţesc” a mai spus comisarul Popescu.