Patru trasee de transport în comun, parte a istoriei oraşului, se desfiinţează de la 1 aprilie. Ce alte modificări se fac

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tramvaiul 8 a fost scos încă de la martie FOTO C Crângan
Tramvaiul 8 a fost scos încă de la martie FOTO C Crângan

Motivul desfiinţării celor patru trasee este legat de rentabilitate. Toate deserveau zone industriale a căror volum de activitate a scăzut mult în ultimii ani, deci şi numărul de angajaţi. Alte două trasee de tramvai au fost desfiinţate în urmă cu numai o lună.

Prăbuşirea economiei gălăţene şi modificarea structurii demografice a diferitelor zone ale oraşului se reflectă, doar în aparenţă surprinzător, şi în modificarea strategiei de transport a companiei publice Transurb SA.

Astfel, începând cu data de 1 aprilie 2017, patru trasee de tramvai vor fi desfiinţate deoarece numărul de călători a scăzut considerabil în ultimii ani, pe fondul faptului că zonele industriale pe care le legau de oraş şi-au redus dramatic numărul de angajaţi.

Vor dispărea tramvaiele cu numerele 1 (cu parcursul Comat - ArcelorMittal), 3 (între Micro 19 - ArcelorMiittal), 5 (între Micro 19 - Bazinul Nou) şi 42 (între Comat - Bazinul Nou). Se observă aşadar că vizate platformele industriale „Vest” (Arcelor Mital) şi „Est” (Bădălan), ambele cu scăderi importante a numărului de angajaţi, cu peste 70% în ultimii 10 ani. 

De asemenea, ies din priorităţile de transport zone cândva importante precum Micro 38-39 sau Micro 19, care din punct de vedere demografic au trecut din zona cu populaţie preponderent activă în cea cu populaţie îmbătrânită.

Legătura pe şine dintre oraş şi ArcelorMittal nu este însă abandonată definitiv. Tot de la 1 aprilie, pentru a asigura transportul călătorilor pe relaţia Piaţa Energiei-ArcelorMittal, se înfiinţează traseul de tramvai 41 (Micro 40 - ArcelorMittal). Acesta va avea 10 curse pe zi şi va circula doar în zilele lucrătoare, cu o frecvenţă de o cursă pe oră. Prima plecare va fi de la staţia Liceul nr. 3, la ora 7.00, iar ultima plecare va fi de la ArcelorMittal, la ora 16.30.

Tot de la începutul lunii aprilie, se modifică programul de transport pentru traseul 13 (Piaţa Centrală - IAS Bădălan) prin suplimentarea numărului de curse de la 9 la 26, atât pentru zilele lucrătoare, cât şi pentru cele nelucrătoare. 

În intervalul 6.00 - 16.00 traseul va fi asigurat cu două autobuze, cu o frecvenţă de 30 de minute, iar în intervalul 16.00 - 21.30 va fi asigurat cu un autobuz, cu frecvenţa de o cursă pe oră. Prima plecare va fi de la Piaţa Centrală la ora 6.00, iar ultima plecare va fi de la IAS Bădălan la ora 21.30.

Vă reamintim că de la 1 martie 2017 au fost desfiinţate alte două trasee de tramvai care circulau în Galaţi de peste 60 de ani, fiind o parte a istoriei oraşului. Este vorba despre Tramvaiul 6 (Arcelor Mittal – Bazinul Nou ) şi Tramvaiul 8 (Piaţa Centrală – Bazinul Nou).

De asemenea, tot de la 1 aprilie 2017 va intra în vigoare preţul majorat al biletului, de la 1,5 la 2 lei pentru o călătorie, precum şi noile tarife pentru abonamente (Detalii aici).

Galaţi



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite